Pe un fir de telegraf stateau 10 pasarele. 2 dintre ele se hotarasc sa plece. Cate pasarele au mai ramas?
10… bineinteles. Cele doua doar au hotarat ce au de facut nu au si actionat. Si totusi, business-ul este despre actiune.
In sinea mea, credeam, ca cel mai greu lucru de vandut sunt asigurarile. Vinzi ceva ce omul nu crede ca ii trebuie, la un cost greu de estimat corect si de care toata lumea a auzit cel putin un caz ca nu au fost onorate.
Dar exista pe lumea aceasta si ceva mai rau decat asigurari, si anume: produs unic. Iar cand produsul pe care il vinzi nu este singrul de pe piata, atunci lucrurie stau si mai rau.
Cu toate acestea se poate. Sa luam exemplul celor de la Shampion care vand seminte. Vand seminte destinate utilizarii umane. Va dati seama cat este de greu? Teoretic oricine pate face niste seminte prajite si le poate vinde (amintiti-va de semintele de pe stadion, sau din gara, de acum 20 de ani). Cu toatea acestea, in business cand nu vinzi ceva nistat si trebuie sa te diferentiezi, trebuie sa iti pui amprenta proprie.
Continuand exemplul celor de la Shampion, acestia au primit o informatie de la firma mama din Bulgara, Bratia Pepech Ltd: semintele de ce sunt mai proaspete, de aia sunt mai bune. Au testat, au confirmat infomratia si au decis sa faca arta din asta. Asa cum Amazon a decis sa faca arta din viteza de livrare a produselor.
Si totusi cum degusti seminte? Cum iti dati seama ca sunt bune?
Pentru a degusta o punga de seminte sau alune, in primul pas, deschizi punga si a mirosi; mirosul proaspat se simte inca de la prima inspiratie. Produsele trebuie sa aiba un miros proaspat prajit, ce te trimite cu gandul la mirosul resimtit in momentul cand scoti niste seminte/alune din cuptor. Pasul doi este sa gusti, produsul trebuie sa aiba un gust proaspat, fresh si placut. Si toate astea se intampla daca timpul scurs intre coacere si deschisul pungii este scurt.
Astfel in 2008 intra pe piata Shampion cu seminte negre acoperite de o coaja subtire, usor de spart, de calitate premium. Managementul are un plan bine pus la punct, face arta din reducerea timpului scurs intre coacere si ajungerea produsului la raft. Fara sa stie de ce oamenii incep sa prefere produsele si de la o firma cu doua masini, una pentru import si alta pentru distributie. Shampion creste si ajunge sa aiba 20 de angajati si peste 20 de produse. Care ghiciti ce? Se asigura ca semintele proaspat prajite ajung cat mai repede la raft.
Si, uite ca se poate, poti vinde seminte si ajunge leader de piata. Cum? Gasesti un schepsis pe care toti ceilalti nu il gasesc sau il ignora. Actionezi si faci arta din schepsisul respectiv. Daca ai intuit bine, tot ce trebuie sa faci mai departe este sa poti sa iti scalezei eficient afacerea!
Spargeti seminte bine si gasiti schepsis-ul din afacere voastra!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu