joi, 11 septembrie 2014

Învăţământul celor Frumoşi şi Deştepţi

Şi ca să fiu oarecum în ton cu linia ultimelor postări, legate de starea de facto a poporului român o să continui astăzi cu un articol despre NOILE MODIFICĂRI ALE FUNCŢIONĂRII SISTEMULUI DE ÎNVĂŢĂMÂNT  din România. Cred că formularea corectă era: cum nu funcţionează acest sistem.
De ce doresc să scriu un astfel de articol? Pentru simplul fapt că mi-a stârnit indignare. Pe lângă faptul că mi s-a confirmat că suntem conduşi de oameni forte competenţi, care pe langă plagiate şi alte păcate ne obligă să devenim ca ei.
Am văzut ultima ordonanţă de urgenţă care viza funcţionarea învăţământului apărută relativ recent în monitorul oficial, urmănd să se aplice începând cu data de 15 septembrie, anul curent.
La aceste ştiri sau mai adăugat şi câteva discuţii cu diverşi care susţineau sus şi tare că: suntem frumoşi, deştepti şi chiar genii, că celelalte popoare nu sunt nici măcar la degetul mic al nostru. Evident că am încercat să concentrez concluziile discuţiilor, concluziile lor.
Pentru cei care gândesc astfel, am câteva întrebări:
-          Dacă suntem deştepţi şi chiar genii – de ce suntem săraci lipiţi? De ce avem rata de analfabetism cea mai ridicată din Europa?
-          De ce nu am fost nici măcar o dată imperiu? – ba chiar am fost cotropiţi de  toate popoarele ( o altă concluzie a acelor discuţii era – românii sunt curajoşi, bravi etc)
-          De ce CULTURA noastră nu a influenţat alte culturi şi civilizaţii, de-a lungul istoriei?
-          De ce toţi MARII ROMÂNI au fost mai întâi recunoscuţi peste hotare, iar de către noi abia la mulţi ani după? Să dau şi câteva exemple: Brâncuşi, Coandă, Moscovici, Ionesco, Eliade, Cioran.
-          De ce există atâţia români care se calcă în picioare ca să ajungă la moaşte?
Şi ca să intru puţin şi pe sfera politică J: de ce suntem conduşi de plagiatori şi borfaşi pe care-i votăm.
În primul rând, dacă vrei să rezolvi o problemă, trebuie să o identifici. Iar noi, exact asta NU FACEM.  Ne ascundem gunoiul sub preş. Evident că suntem genii, iar 40% dintre absolveniţii de clasa a VIII-a au deficieţe în a înţelege un text scris  în propria limbă. Există un raport, în ceea ce priveşte învăţământul din România, făcut chiar de către un fost ministru al învăţământului -  Raportul Miclea, aşa cum a fost el cunoscut în presă. Această analiză scotea în evidenţă o serie de DEFICIENŢE ale sitemului şi cauze grave ale acestora, ca de exemplu un număr foarte mare de studenţi care au mai puţine cunoştinţe la terminarea facultăţii, decât aveau atunci când erau în primul an. Uitarea este absolut normală, dar problema este: că informaţiile pierdute nu sunt înlocuite cu altele noi.
Să revenim la ştirea cu NOILE SCHIMBĂRI ale învăţământului. În fapt aceste aşa-zise schimbări sunt de fapt unele mai vechi,  reactualizate. Chiar şi aşa ele nu aduc îmbunătăţiri, ci doar mimează acest lucru. În fond problema esenţială rămâne aceeaşi: este un sistem ineficient.
Într-un articol precedent vorbeam despre lipsa corelării şcolii cu piaţa muncii şi de faptul că nu există consilieri vocaţionali în şcoli, care să-i ajute pe  elevi să se orienteze către o carieră sau alta.
În loc să rezolve această problemă, a eficientizării acestui sistem, mai marii noştri conducători dau decrete prin care legiferează o tâmpenie fără margini, ca progeniturile incapabile să ia note de trecere la Bacalaureat să se poată înscrie LA FACULTATEAdică unu care nu este în stare să ia o notă de trecere la un examen după 4 ani de studiu, poate să ia note de trecere la 10 examene pe sesiune??????
Asta este o logică eventual pentru un univers paralel. Asta dacă plecăm de la premisa că au bune intenţii. Dar cum eu nu pot pleca de la această premisă, chiar dacă mai marii sunt destul de înapoiaţi, logica de mai sus nu se aplică, fiind aberanţă chiar şi pentru unii ca ei.
Părerea mea. sinceră. este că cei care au promovat o asemenea iniţiativă nu se gândesc decât la BANI şi  la VOTURI.
Banii care vin din taxele şcolare sunt mulţi şi îi pot ţine în sistem pe profesorii incapabili, pentru că mulţi dintre ei, dacă nu ar fi în sistem, în universităţi ar fi şomeri.
În plus sunt mulţi analfabeţi cu diplomă care  vor doar o diplomă, un carton pe care să scrie că au făcut şi ei o facultă, care însă nu este de nicio valoare şi nu este acoperită de cunoştinţe. Odată satisfăcută această dorinţă, a incapabililor, ei se vor transforma în votanţi, pentru că ei sunt cei care se duc la vot şi nu ratează nicio  ocaziede acest fel. 
V-aţi întrebat de ce aceşti conducători nu sunt interesaţi de faptul că NICIO UNIVERSTIATEROMÂNEASCĂ NU ESTE ÎN PRIMELE 600 DIN LUME.
Raspunsul îl găsiţi ascultând melodia J 
În fine, să revin la subiectul cu care am început, de ce nu cred eu că suntem frumoşi şi deştepţi. În primul rând la nivel de discuţii publice nu sunt teme legate de problemele mai sus menţionate şi pentru că raspunsurile la întrebările anterioare au mai degrabă cu conotaţii negative.

De ce într-un secol al vitezei şi al informaţiei să vrei să înveţi mai puţin şi refuzi informaţia, dar nu eviţi să-i  dezbaţi pe alţii?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu