vineri, 13 mai 2016

WORLD VISION - proiect PÂINE ȘI MÂINE

Miercuri am fost invitat, alături de alți colegi de Bloggosferă, Daniel, Răzvan și Pișcoțel, la două evenimente de prezentare a unui proiect - Pâine și mâine, foarte interesant și pe care l-ași dori replicat în toate școlile din România. Proiectul este inițiativa fundației World Vision în parteneriat cu Lidl România și este implementat în mai multe sate defavorizate din țară, noi fiind prezenți în județul Vâlcea, comuna Stoilești satele Urși și Geamăna.

Grupului format din reprezentanți ai World Vision, Lidl, autoritățile locale și bloggeri li s-au adăugat și prezentatoarea Tv OanaCuzino – cea care a devenit și ambasadorul fundației și care a avut o contribuție importantă în construirea parteneriatului dintre organizația care derulează proiectul și sponsorii privați.
Proiectul în sine prevede organizarea unui after school în localitățile menționate anterior, la care se mai adaugă alte câteva din județul Dolj și o localitate din Neamț. În cadrul acestui program de după școală, cei mici beneficiază de o masă caldă și de susținerea unor profesori îndrumători care îi ajută să-și facă temele și cu care desfăşoară și alte activități recreative menite să-i stimuleze și să dezvolte spiritul inovator și cel de lucru în echipă.

După ce am vizitat cele două școli, din satul Urși și din satul Geamăna, pot spune că proiectul este de real succes și că lucrurile stau mult mai bine decât m-aș fi așteptat și nu pentru că sunt neîncrezător în forțele și în capacitatea World Vision, dar că în experiența mea de lucru cu autoritățile locale din mediul rural am întâmpinat mai multe piedici decât am primit sprijin. Nu s-a întâmplat așa și de această dată, autoritățile implicându-se activ în susținerea acestui proiect (actualul primar fiind un fost colaborator al World Vision România).
După ce am urmărit care sunt activitățile copiilor după programul școlar, i-am lăsat să se așeze cuminți la masă și să-și spună rugăciunea J .

În satul Geamăna copiii ne-au întâmpinat cu un program special ce a reprezentat o surpriză plăcută pentru noi, mai ales să vedem tinerele talente la lucru, într-o piesă de teatru regizată chiar de ei.


După această experiență mi-aș dori să pot derula și eu astfel de proiecte cu asociația pe care o conduc (Asociația Evolve), pentru că sunt și ONG-ist nu doar blogger sau dacă nu vom putea face singuri, sper într-o colaborare viitoare cu World Vision prin care să ne susținem reciproc în derularea unor inițiative de succes.
Drumul nu a fost lipsit de peripeții, fiind nevoiți să mergem minute bune în spatele unui … ceva cu roți.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu