marți, 5 mai 2015

ANAF-ul, Bacşişul şi Biserica

Tot văd în ultima perioadă o campanie de vizibilitate a celor de la ANAF, prin care ne reaminteşte, cu orice prilej, că avem datoria de buni români, să ne plătim taxele, să cerem bon fiscal etc.
Poate într-o ţară normală o asfel de campanie nu se ducea sau nu era atât de enervantă, cel puţin pentru mine,  dar din discuţiile avute cu cunoscuţi cred că nu sunt  singurul în situaţia asta.
Ceea ce mă scoate din sărite efectiv nu este campania în sine şi mesajul ei, că este normal ca într-o ţara normală (ca doar la astea mă raportez), oamenii îşi plătesc taxele către stat, tocmai ca el să poată exista, dar la noi, în Românica, nivelul de taxare este îngrozitor de mare, ba chiar aş putea spune că este de-a dreptul sufocant. Şi este aşa numai pentru cei din păturile muncitoare, pentru cei care vor să facă şi altceva în viaţa lor, nu să stea să aştepte pomenile sociale sau campaniile electorale, dar care nu au avut şansa să fie în funcţii de conducere sau interlopi.
Ei bine, se pare că dacă  vrei să munceşti în ţara asta eşti aspru pedepsit şi eşti obligat să treci prin multe furci caudine. Odată regimul fiscal este înăbuşitor, pe de altă parte birocraţia şi funcţionarii besmetici sau chiar de  multe ori dobitoci de-a dreptul, care îţi râd în nas când îi întrebi câte ceva sau când te duci să achiţi taxele. Şi de parcă asta n-ar fi tot, mai vine şi situaţia aia când ai nevoie de ceva de la instituţiile statului – şcoală, spital, poliţie, judecătorie etc. pentru o hârtie, o ştampilă sau nişte amărâte de analize – acolo ESTE DEZASTRU. Dacă mai analizăm şi situaţia în care vrei să te duci să te relaxezi undeva – mare, munte- bătaia de joc este şi mai mare, că de, nu toţi avem elicoptere să nu ne pese de drumuri, cozi şi condiţii de rahat.
În situaţia asta mă văd îndreptăţit să mă întreb: de ce dracului trebuie să mai plătesc taxe şi impozite în ţara asta???? Doar ca să aibă ce să fure agaricii care conduc ţara asta demnă de lumea a treia? Doar ca să aibă de unde să dea pomenile electorale pentru cei care zac pur şi simplu pe marginea şanţului şi care în timpul alegerilor votează cu zece mâini tot pe cei care mă fură pe mine românul care-mi plătesc taxele?
Acum dacă mă duc la o cafea sau o bere cu prietenii sunt obligat să văd porcarii de afişe pe care stă scris un rahat de text în care ANAF-ul îmi reaminteşte că trebuie să cer bon fiscal şi că am datoria să cer bon şi pentru amărâtul ala de bacşişi pe care i-l las tpei care mă serveşte la masă, pentru că mi-a zâmbit? Ce-mi oferă statul în locul acestor taxe, ce le oferă statul barmanilor şi ospătăriţelor în schimbul acelui ciubuc pe care-l impozitează cu nesimţire, cu ce drept?
Cu alte cuvinte, după ce stau ca dobitocul să depun N-şpe declaraţii pe la financiar, stau la cozi să plătesc taxe, dau de cretini puşi în funcţii de conducere ale agenţiilor statului şi după ce mi s-a mai dus o altă zi din viaţă, vreau şi eu să mă relexez şi să uit de ziua de rahat de care am avut parte, pentru că am vrut să fiu un bun român (că parcă aşa apare în reclamele celor de la ANAF – făcute tot pe banii noştri), am parte tot de stres, pentru că ANAF-ul ţine să-mi amintească încă odată că am obligaţia ...
Cine a fost idiotul care a propus o astfel de măsură nu ştiu, dar cert este că nu face altceva decât să irite şi să te facă să doreşti să pleci cu prima ocazie din ţara asta – frumoasă, dar plină de dobitoci şi hoţi.
Aş dori să le dau o sugestie ăstora care susţin că: trebuie să avem mai mulţi bani la buget. Păi de ce să aveţi mai mulţi bani la buget, nu vă mai ajung banii pe care-i furaţi sau ce? Că oricum nu faceţi nimic altceva cu ei. Iar dacă aţi avut vreo revelaţie absurdă (pentru voi), şi aveţi în plan chiar să faceţi şi ceva pentru aştia care plătim taxe şi impozite – TAXAŢI BISERICA,  de ce popii să nu dea factură pentru serviciile pe care le prestează – nunţi, botezuri, înmormântări, de ce Biserica nu plăteşte taxe şi impozite aşa cum se întâmplă în ţările civilizate? Până şi în Cipru, tot ortodocşi, Biserica a donat statului jumătate din averile sale, PENTRU CA CIPRIOŢII SĂ NU SUFERE PREA TARE DIN CAUZA CRIZEI ŞI SĂ DEMONSTREZE CĂ BISERICA ESTE ALĂTURI DE POPOR.  Asta nu o să se întâmple la noi, pentru că cei care conduc instituţiile de cult sunt mână în mână cu mafioţii care conduc ţara şi evident îşi vor partea, mai ales că se implică şi în campaniile electorale – unde îi ridică în slăvi pe candidaţii jefuitori şi îi transformă chiar în icoane, le pictează chipurile pe pereţii bisericilor.

Ca să nu o mai tot lungesc, o să spun pe scurt ideea mea:  DACĂ VREŢI SĂ MĂ CONVINGEŢI CĂ DORIŢI BINELE ŢĂRII ŞI AL MEU ŞI DACĂ DORIŢI SĂ MAI PLĂTESC TAXE ÎN ACEST STAT – IMPOZITAŢI BISERICA!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu