luni, 28 martie 2016

Brânzeturi cum se cuVin - Maasdam și Rosé

Din categoria Brânzeturi cum se cuvin avem a marca evenimentul de joi 24 martie, ce a avut loc la Temple Bar.
Evenimentul reprezintă o etapă a proiectului AsBO de care dorește să promoveze vinurile și cramele din Oltenia, dar și brânzeturile de calitate.
În ceea ce privește organizarea pot spune că a fost pe departe cea mai reușită, punctând totuși că și celelalte au fost la înălțimea și pretențiile oricărui critic.
Și de data aceasta combinațiile alese au fost caracterizate de o inspirație și un rafinament aparte, reușind să ne stimuleze simțurile până la extaz.
Ca orice astfel de eveniment, la final a trebuit să ne alegem o combinație preferată din cele 6 prezentate, am completat un mic bilețel și apoi s-au desemnat câștigătorii fiecărei combinații. Evident am fost unul dintre cei care au avut de câștigat combinația preferată, dar și dacă nu s-ar fi extras biletul cu numele meu pe el tot m-aș fi declarat câștigător, având în vedere succesul de care s-a bucurat evenimentul, la care am luat și eu parte.
Având în vedere că a fost mai greu ca niciodată să aleg combinația, de vin și brânză, preferată, vă pot spune sincer să le încercați pe toate și să vă convingeți singuri prin ce dileme am trecut cu toții atunci când a trebuit să facem un clasament personal. Cel mai mult am oscilat între combinațiile 3 și 6, câștig final având-o combinația 3, dintre rosé Corcova și maasdam Delaco, combinația ideală dintre Oltenia și Olanda. Combinația dintre dealurile însorite și aride ale zonei cele mai pătimașe ale României cu aromele lăptoase ale nucilor oferite de către brânza emblemă a Olandei are ca rezultat îmbierea simțurilor până când creierul ajunge în a noua dimensiune.

Ce este special la combinația aleasă de mine? Simplu, ce ar putea fi mai potrivit într-un duet decât echilibrul, cum am putea găsi varianta zen decât îmbinând zglobiul oltenesc al rosé-ului cu rigoarea neerlandeză a maasdam-ului…




Despre gama de vinuri Corcova am aflat că au ajuns și pe piața franceză, unde sunt foarte de apreciate toate sortimentele, îndeosebi vinul rosé a cărui căutare este într-o  creștere atât de mare încât producătorii abia mai fac față. 






Nota redacției:
Maasdam – Delaco
Maasdam este varianta mai ieftina a cunoscutului Emmentaler. Emmentaler este considerat unul din felurile de brânză cel mai greu de obținut datorită procesului de maturare care trebuie să ducă la formarea simultană a gustului și a găurilor specifice din structură. Varianta Maasdam a apărut in Olanda in anii ’90 si este un pic mai dulce decât Emmentaler.
Tip: brânză tare
Lapte: vacă, pasteurizat
Gust: dulceag, ușor acid
Aromă: fructată, cu nuanțe de nuca
Textura: ferma, cu găuri mari
Duritate: tare
Sugestii pentru servire: ca atare, in Sandwich-uri, împreuna cu fructe sau nuci






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu