miercuri, 3 septembrie 2014

Pro sau Contra Bisericii -2

Şi că tot am văzut că articolul precedent, legat de Biserică, a avut un succes neaşteptat, am hotărât să să mai fac o scurtă completare, cu menţiunea că până la sfârşitul lunii o sa fac un articol pe această temă mult mai cuprizător.
Legat de ultimele evenimente petrecute  în România şi de implicarea Bisericii în anumite jocuri, voi comenta succint câteva ştiri apărute în presă, dar care s-au lăsat rapid la fund, fără să facă prea multe valuri şi fără să stârnească prea multe critici din partea deontologiilor din presă şi din societatea civilă.
Este vorba despre ştirea care relata faptul că Guvernul a alocat 6-7 milioane lei, din fondul de urgenţă unor biserici, trei la număr. Această informaţie a trecut fără să facă vâlvă, ca şi cum ar fi perfect normal, ca aceşti bani să ajungă acolo unde au ajuns. 
Am constatat că subiectul Biserică, a devenit tabuu şi că nu e bine să vorbeşti de rău această instituţie şi pe conducătorii ei, pentru că te bate Dumnezeu. Ei bine, consider că atâta timp cât aceasta este o ţară democratică am voie să spun ce gândesc şi să îi întreb pe politruci ce fac cu banii din taxe, mai ales că se plâng de fiecare dată că nu au fonduri suficiente. Pai cum să ai, dacă dai cu nemiluita acolo de unde ei nu se mai întorc. Adică banii daţi Bisericii rămân daţi şi gata, ei nu se mai întorc prin taxe şi impozite către stat, ci se duc cu indicaţie în averea celor care conduc această instituţie, exemple de acest fel sunt cu nemiluita. 
Imi pun firesc întrebarea: de ce această instituţie, care promovează umilinţa, modestia, smerenia şi sărăcia are nevoie de atâţia bani, nu ar trebui să-mi ofere un exemplu, să-mi arate cum se poate trăi fără bani doar rugându-mă la Cel de Sus? Sau poate vrea să mă ajute să trăiesc astfel luându-mi toţi banii? Cine ştie ce planuri benefice au ei cu noi.!?
Am tot auzit şi replici de genu: în Biserică ar trebui să se investească mai mult, pentru că uite ce dezastre sunt peste tot în lume, ele apar pentru că oamenii nu mai sunt credincioşi, nu se mai roagă etc. În primul rând dezastre se petrec pe Terra de când s-a creat (sau a fost creată), faptul că nu vrem să vedem decât ce se întâmplă acum şi ignorăm cu bună ştiinţă (sau lipsa ei) istoria şi diferitele dovezi în acest sens, nu ne face mai deştepţi, ba din contră. Dacă am ajuns să credem că dacă nu mai aruncăm cu banii în Biserică, aşa cum o făceam în Evul Mediu, de asta apar cutremure, inundaţii, molime etc, nu putem să spunem că degeaba au trecut mii de ani peste omenire, că am rămas la nivel papuaşi şi că ne merităm soarta. Soarta de a fi conduşi de unii care să-şi bată joc de noi şi să ne jefuiască în numele Domnului, dar care ne spun că trebuie să ne mulţumim cu puţin şi să nu râvnim la mai mult.
Pentru cei care au depăşit nivelul de mai sus voi continua discuţia cu argumente, contra, a ceea ce fac unii politruci pe seama noastră.
Mă tot chinuie o întrebare, după ce am văzut ştirea în care se relata fapta măreaţă a Guvernului Poponeaţă: de ce era aşa de urgent să aloci asemenea fonduri unor biserici/mănăstiri? De ce tocmai acum? De ce în situaţia în care spitalele judeţene nu mai au bani pentru a achiziţiona vaccine pentru nou-născuţi, vaccine împotriva hepatitei B şi tuberculozei, mai ales când se ştie că suntem pe primul loc în Europa la numărul de cazuri de TBC.
Ne permitem să ne jucăm cu viaţa copiilor noştrii? De ce nu au sărit cei care se doresc a fi mai creştini decât alţii şi vor bani pentru biserici, de ce nu a luat o poziţie oficială Biserica la aceste atrocităţi, pentru că practic este la nivelul unui genocid naţional. 
Pentru că Biserica este câştigătoare din această situaţie, primeşte bani din toate părţile: de la Guvern şi de la părinţii care ajung să-şi ingroape copiii în urma contactării unor boli. Pare cinic, dar asta-i realitatea în care trăim. Biserica, cel puţin în zilele noastre, nu mai are nimic sfânt în ea, este doar un SRL PARAZIT, care suge din sângele poporului. Iar noi cu toţii suntem complici, pentru simplul fapt că nu ne implicăm şi asistăm cu mâinile în sân privind la tot ceea ce se întâmplă în jur.
Până când nu ne vom trezii cu adevărat, vom rămâne în aceeaşi mocirlă în care paraziţii gen Biserica şi politrucii, vor trăi bine merci pe spinarea noastră, iar noi ne vom plânge de milă în continuare. Rugăciunile şi banii aruncaţi în cutia milei nu ţin de foame şi nu ne scapă copiii de boală şi nu le oferă speranţă de mai bine.

Sună extrem de ciudat cum de 24 de ani avem un imn: Deşteaptă-te române! dar suntem în continuare adormiţi.



PS: poţi fi un bun creştin doar respectând cele 10 porunci, NU aruncând cu banii în CUTIA MILEI!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu