luni, 27 iulie 2015

ÎN VIZITĂ LA SECUI - PĂRERI DESPRE MAGHIARI

Cum ar spune olteanu’ fusăi aici făcui asta: adică fusăi domne în Transilvania și chiar în zona cu mulți unguri. Ce pot spune așa în linii mari e că a fost ok, este o zonă superbă și am beneficiat și de temperaturi ceva mai bune ca în Craiova.
Și ca orice oltean/mitic am vrut să verific dacă este adevărată faza cu magazinele ungurești, dacă le ceri ceva în română și nu ști o boabă de maghiară nu ești servit. Ei bine, nu am dat peste astfel de specimene cretinoide, care deși se află în România și nu știu limba țării lor, mai fac și pe șmecherii. Ce-i drept, am văzut oameni care nu știau să lege o frază în română și erau veniți din altă țară, dar și aceștia au fost extrem de amabili și de respectuoși.
Această experiență mi-a deschis perspectiva unor noi provocări de acest gen: să mă duc în alte zone cu populație majoritară compusă din etnici maghiari. Trebuie totuși să subliniez faptul că nu am ajuns de această dată în epicentrul zonei așa numitului Ținut Secuiesc.
Pentru o primă astfel de aventură am început din nordul zonei –  Sovata și satele din zonă unde maghiarii erau majoritari, dar situația nu s-a schimbat. Ceea ce m-a surprins în scurtul itinerariu în această porțiune a țării este prezența steagurilor tricolore – albastru, galben, roșu, pe puținele case ale românilor. Această surpriză a stârnit emoții naționaliste în subsemnatul și mi-a demonstrat că se poate, că populația maghiară începe să înțeleagă că satele și orașele în care trăiesc aparțin României, nu Ungariei și că trebuie să respecte cetățenii și însemnele acestei țări. Obligatoriu respectul va veni și în sens invers.
Experiența mea vine în contextul în care tovarășul premier al Ungariei, a fost în România la școala de vară UDMR-ului, unde aținut discursuri sforăitoare despre tâmpenii și oligofrenii (dacă îmi este permisă exprimarea), cum că ungurii din România nu mai sunt respectați și că au început să fie călcați în picioare. Nu știu pe ce planetă trăiește acest politruc, dar dacă este să analizăm puțin activitățile sale politice putem să ne dăm ușor seama că tipul are în căpățână că este premierul Ungariei Mari. Tipul nu are habar ce înseamnă Uniunea Europeană – la ora actuală este unul dintre cei mai criticați dintre liderii din Europa, măsurile și deciziile sale încălcând deseori protocoalele și normele pe care și Ungaria le-a semnat în momentul în care a acceptat să fie stat membru UE.
Motivul pentru care acest lider de la Budapesta are astfel de discursuri la adresa tuturor statelor vecine Ungariei este că individului îi convine o situație tensionată în zonă, ceea ce îi aduce capital politic și garanția unei conduceri pe termen lung a statul est-european. Totodată s-a demonstrat că face și jocurile Rusiei.
Revenind acum la provocarea pe care mi-o lansez pentru perioada imediat următoare – ce de a mă duce în alte orașe/sate din Ținutul Secuiesc, de data aceasta cu un steag al României și o să încerc să vorbesc cu oamenii din zonă despre lucruri diverse și să încerc să arăt că membrii celor două grupuri etnice, români și maghiari, pot trăi în pace și se pot respecta reciproc, iar discursurile instigatoare la ură ale extremiștilor din ambele tabere nu vor mai avea trecere în rândurile cetățenilor de rând.
Puteți să-mi faceți propuneri de orașe, din zona secuiască, pe unde să trec și să-mi pun în practică planul. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu