marți, 20 octombrie 2015

VINUL ȘI BRÂNZA în combinație perfectă

Săptămâna trecută am participat la un eveniment destul de interesant și pe gustul meu, care a oferit participanților și prin intermediul blogger-ilor și al cititorilor, informații de bază despre domeniul culinar, mai ales despre modul în care se pot combina gusturile și aromele din alimente.
De data aceasta a fost vorba despre două dintre cele mai vechi și apreciate elemente de gastronomie din Europa și chiar din lume – brânzeturile și vinurile. Nu știu ce părere aveți voi, dar eu le ador pe ambele, ele reușind să se combine foarte ușor și ideal, oferindu-i oricărui mofturos (și nu numai), un delicios festin sau un deliciu total ce te îmbie și te răsfață, oferindu-ți în același timp și o lecție de chimie – da, m-ați auzit bine, de chimie – în care vezi cum se pot combina grăsimile și precipitații de calciu din brânzeturi cu taninii și aromele fructate ale vinurilor de calitate

Și cum orice astfel de eveniment trebuie să aibă și niște inițiați cu experiență care să ne împărtășească din cunoștințele lor, așa am avut și noi, și nu pe oricine, ci chiar pe unii dintre personalitățile din aceste domenii – în domeniul enologiei (știința aia care se ocupă cu studiul vinului), i-am avut invitați pe Costel Cainamisir (Național Sales Manager VinArte), Iustin Urucu enologul de la VinArte și pe președintele Federației Somelierilor din România -  Laurențiu Achim..

Despre somelieri aveam o părere destul de ciudată aș spune, sunt genul acela de oameni care atunci când stau la masă cu tine, la un pahar de vin bineînțeles, și îți vorbesc, te apucă dorul de băut vin, dar nu oricum, ci cu măsură; vinul se degustă nu se bea de sete, se combină cu mâncărurile, nu cu fast-food-urile. Ei bine și de această dată mi s-au confirmat bănuielile. Am ascultat cu mare interes toate povestioarele spuse de către domnul Achim, încercând în același timp să savurez licorile oferite de către cei de la VinArte și degustând brânzeturile celor de la Delaco – prezentate de Alin Sintimbrean.
Combinațiile au fost multiple și fantastice, fiind aproape cu neputință să-ți găsești una preferată, altfel decât cu eforturi și încăpățânarea de a reuși să faci un clasament decis la mustață. Personal, prefer vinurile roșii-negre cu mult tanin și care să se regăsească în categoria vinurilor seci sau demiseci. Dar de data aceasta a fost greu să mă decid care sunt cele mai bune vinuri. Când ai de ales dintr-o gamă largă de produse, puse la dispoziție de către cei de la VinArte – din gama Terasele Danubiene, treaba este una foarte dificilă. La fel au stat lucrurile și în cazul brânzeturilor Delaco. Am început cu degustarea unui sortiment de Mozzarela Fresca combinat cu Sauvignon Blanc și am trecut  mai apoi la Emmentaler cu Tămâioasă Românească și alte câteva combinații bestiale de vinuri și brânzeturi.
Perechea ideală am considerat-o, după multe analize și cercetări (în urma unor interviuri fulger cu Achim și Iustin), cea dintre brânza Grana Padano și Negru de Drăgășani (care venea din zona dunăreană a Mehedințiului J ). Un alt sortiment de vin pe care vi-l recomand fără rezerve este Merlot – Terasele Danubiene.
Deși am încercat foarte multe sortimente de vinuri din gama Terasele Danubiene nu l-am încercat pe cel considerat vedeta celor de la VinArte, un sortiment nobil ce apare în condiții speciale – Sirena Dunării. Vinul se poate obține doar din strugurii afectați de un soi de mucegai nobil, ce sunt culeși cu forfecuța – bob cu bob, în mai multe tranșe de pe același ciorchine. Mucegaiul este favorizat de condiții meteorologice speciale ce apar la cicluri de 12 ani. Vinul în sine este recomandat doar cunoscătorilor și se găsește doar în magazinele specializate.

La final am decis să facem un legământ că ne vom revedea cu fiecare ocazie, iar ca semn al acestei înțelegeri am stabilit să păstrăm câte o sticlă/două dintr-un anume sortiment pe care să ne semnăm și să o avem in grijă trei ani, după care ne stabilim o întâlnire de filosofie la un pahar de vin într-o sticlă de vin se regăsește mai multă filosofie decât în toate cărțile scrise până acum.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu