joi, 24 noiembrie 2016

CONFERINȚĂ DE DISEMINARE - ASOCIAȚIA CULTURALĂ ARTEC





INVITAȚIE CONFERINȚA DE DISEMINARE

Asociația Culturală ARTEC din Craiova  va invită vineri 25.11.2016, orele 12, la conferința de diseminare si valorizare a rezultatelor activitaților proiectului Ideas into action – entrepreneurship for youth workers!”, Nr. Contract : 2016-1-RO01-KA105-024323, proiect finanţat de Uniunea Europeana prin programul Erasmus Plus, Mobilităţi de lucratori de tineret, Acţiunea Cheie 1.
  Aceasta va avea loc la Sala de Festivitați a Colegiului Național  Economic „Gheorghe Chițu” din Craiova
Proiectul Ideas into action – entrepreneurship for youth workers! se derulează în perioada 1 iulie 2016 –31 decembrie 2017 în parteneriat cu organizaţiile: Support for Life Long Learning Organization Turcia, Proteo Firenze Italia,   Bulgarian Youth Association Bulgaria , C24 Education and Development Centre Limited  Anglia și  imagINe Croaia. si are ca scop formarea unui grup de 31 de lucrători de tineret din Turcia, Bulgaria, Italia,  Anglia, Croaţia și România, ce lucrează nemijlocit cu tinerii avand oportunități reduse,  folosind metode și tehnici de formare care au ca scop sporirea angajării tinerilor.
Realizarea unui astfel de proiect urmăreşte schimbul de experienţe, învățarea și concentrarea pe activităţi concrete pentru a promova antreprenorialul în rândul tinerilor și pentru creşterea nivelului de conștientizare asupra necesităţii dezvoltării spiritului antreprenorial și diminuarea stereotipurilor referitoare la angajarea tinerilor cu oportunităţi reduse.
Obiectivele specifice ale acestui proiect sunt următoarele:
Ø    Dezvoltarea personală și profesională a 31 de lucrători de tineret din 6 țări partenere  pentru a facilita accesul la piața forței de muncă a tinerilor pe termen lung,  prin creșterea nivelului de competențe și aptitudini cheie si  schimbul de bune practici în domeniu;
Ø    Explorarea relevanței și potențialului de empowerment  în activitatea de tineret  in vederea creșterii capacității de inserție profesională și spiritului  antreprenorial al tinerilor;
Ø    Îmbunătățirea competențelelor antreprenoriale și a creativității celor 31 de lucrători de tineret, utilizând instrumente specifice educației antreprenoriale în timpul celor 7  zile ale mobilităţii de învăţare;
Ø    Dezvoltarea si încurajarea solidarității si tolerantei intre tineri, in special pentru a consolida coeziunea sociala in UE.
Ø    Prezentarea programului Erasmus + și posibilitățile pe care le oferă tinerilor din Europa  ca un instrument pentru youth empowerment, inserție profesională și  dezvoltarea spiritului antreprenorial.

In cadrul acestui eveniment vor fi prezentate rezultatele activităţilor de învățare din cadrul  celor șapte zile ale mobilităţii  care a avut  loc in perioada 29.08.2016-03.09.2016 la Craiova dupa cum urmează:

Ø  realizarea a 5 planuri de afaceri;
Ø   diseminarea bunelor practici şi experienţe prin intermediul mass-mediei;
Ø  brosura proiectului;
Ø  însusirea de noi metode non-formale;
Ø  Dvd-uri cu rezultatele proiectului;
Ø  prezentări  privind situația antreprenorialului din ţările participante.
Pentru mai multe detalii si materiale, va rugam sa vizitați blogul oficial: ideasintoactionblog.wordpress.com
Vă aşteptăm!



Acest proiect este finanțat cu susținere din partea Uniunii Europene prin Programul Erasmus+.
Această comunicare reflectă doar punctul de vedere al  autorului, iar Comisia Europeană nu poate fi făcută responsabilă pentru utilizarea informației pe care o conține.


marți, 8 noiembrie 2016

SISTEMUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT - ANALIZĂ SUCCINTĂ

De multă vreme se vorbește despre problemele sistemului național de învățământ. Deși sunt 27 de ani de la schimbarea sistemului, în România, învățământul că și multe alte domenii încă așteaptă să fie reformate și să se așeze pe o traiectorie ascendentă.

Până acum, de câte ori s-a vorbit în spațiul public despre problemele sistemului de învățământ s-au analizat doar anumite aspecte, foarte importante, dar nu s-a plecat cu analiza din capătul corect. Este normal să mediatizezi școli care nu au fost reabilitate de zeci de ani, profesori care abuzează elevii, elevi care își batjocoresc colegii, e la fel de normal să se vorbească despre subfinanțarea acestui sistem.
De fapt, această subfinanțare trădează interesul pe care-l acordă politicul și cetățenii, acestei problematici. Atâta timp cât societatea civilă, oamenii de rând și instituțiile abilitate nu pun presiune pe factorul politic să schimbe radical sistemul și modul în care este tratat, nimic nu se va schimba.
Este normal ca presa să difuzeze și să vorbească despre bătăile din școli, atâta timp cât aceste subiecte fac rating și vând mai ceva ca pâinea caldă. Dar din aceste dezbateri și analize lipsește de cele mai multe ori esențialul sau el este tratat ca factor secundar – paradigmele sistemului, faptul ca nu există un proiect pe termen lung, nu sunt coroborate datele-interesele firmelor-politicile publice.
La ora actuală încă se mai învață după manuale sau după proiectele didactice de acum 40 de ani, fără să fi fost actualizată materia, fără să fie folosite instrumente moderne de învățare. În acest sens singurele luări de poziții au fost de apărare a elevului – că săracu are mult de învățat și nu face față, nu poate da randament că are teme, îi este frică de profesori, este terorizat de profesori. Tocmai aceste luări de poziții ne arată care este interesul real al nostru ca societate pentru învățământ. Vrem ca totul să fie ușor. Vrem să trecem prin școală ca gâsca prin apă, iar apoi ne plângem că nu găsim joburi, că avem salarii mici, că patronii cer prea multe. Nu o să discut aici problema patronilor, ci o să fac doar analiza sistemul de învățământ.
Adulții de azi, cei care își trimit copiii la școală sunt cei care au făcut tranziția de la comunism, copii fiind, la democrație, fără să fi înțeles ceva din cele două sisteme. Ei știu doar atât – democrație înseamnă că fac ce vreau, că am drepturi etc. Nimeni nu se întreabă – ce obligații am, dar de ce să nu trag tare să învăț mai mult decât au făcut-o părinții mei, de ce să nu încerc să le depășesc condiția? Pentru că a face asta este mult mai greu. A pune creierul la muncă este al naibii de greu, te seacă de energie, dar îți oferă șansa de a-ți depăși condiția, de a putea face o meserie și să poți trăi din ea.
Și eu îmi aduc aminte că atunci când eram în școala primară înjuram școala și abia așteptam să o termin să mă fac mare și să fac ce vreau. Numai că am avut părinți ceva mai responsabili și care au ținut de mine și m-au pus să învăț, s-au implicat în dezvoltarea mea, atât cât s-au priceput și ei. Tocmai asta lipsește acum – lipsa implicării părinților în procesul de educație-învățare-formare. Nu trebuie să facă părintele ce vrea copilul, ci copilul trebuie să fie ghidat de către tutorele său. Un copil va înjura școala, se va plânge că-l dor mâinile de la teme, dar nu are cum să conștientizeze cât de mult îl ajută asta.
Mulți vorbesc că matematica nu te ajută în viață, dar nu se gândesc că ea te ajută să gândești logic, să structurezi o analiză și să-i cauți soluțiile. Probabil pentru această categorie ar fi suficientă prezența pentru cinci minute la școală, bifarea prezenței în catalog și cam atât.
În urmă cu câțiva ani s-a dorit reformarea învățământului și ca de fiecare dată s-au luat măsuri pripite și chiar distructive. Este vorba despre măsurile propuse de către fostul ministru al învățământului Andrei Marga și implementată de către Ecaterina Andronescu – desființarea școlilor profesionale. Această decizie, catastrofală, nu doar pentru învățământ, ci și pentru economie, a fost luată în virtutea ideii că tinerii trebuie să se ducă la facultate. S-a încercat îngroșarea numărului de studenți, în mod artificial.
Desființarea acestor școli a dus la apariția unui fenomen dezastruos – mai mult de 50% dintre cei care terminau liceul erau incapabili să ia BAC-ul, nici chiar în situația în care subiectele erau mult simplificate și numărul de materii redus.
Nimeni nu și-a pus următoarele întrebări:
1.     Dacă acei elevi sunt incapabili să ia niște examene după patru ani de școală, ei sunt capabili să ia examenele din sesiunile de la facultate?
2.     Dacă toți se duc la facultate, cine mai zugrăvește, sudează, conduce camioanele sau cine mai repară țevile?
Și pentru ca dezastrul să fie complet au apărut peste noapte universități particulare unde prezența nu era obligatorie, examenele se luau și fără să te prezinți în sesiune și diplomele veneau în valuri. Ba mai mult, au înflorit și facultățile care te pregătesc pentru a deveni șomer și a toca banii părinților. Nimeni nu se întreabă ce face după ce termină Facultatea de Litere, Drept sau Marketing. Toată lumea se duce buluc acolo pentru a lua un carton cu numele lor și care nu o să le folosească la nimic.
În ultimii ani au apărut numeroase scandaluri de profesori care și-au plagiat tezele de doctorat, pentru a ocupa funcții importante. Acest lucru nu a făcut decât să consolideze ideea că degeaba înveți, că dacă stai acasă și te joci pe calculator o să primești la fel de mult ca cei care și-au tocit coatele prin școli pentru a învăța să facă ceva.

În concluzie: dacă vrem să reformăm cu adevărat învățământul românesc va trebui să învățăm cu adevărat să nu ne mai plângem și să acționăm. Trebuie să acumulăm cunoștințe la materiile de la școală, chiar dacă nu ne plac (nu trebuie să iei 10 peste tot, ci doar să treci, dar trebuie să te axezi pe ceva), trebuie să ne ducem la laboratoare și dacă școala nu are așa ceva să facem presiuni pentru a se dezvolta Sali de curs cu capacități specifice și în primul rând – părinți, implicați-vă în educarea copiilor, tine-ți-i din scurt, nu abuzați, dar pune-ți-i să învețe cu adevărat. După ce noi ca cetățeni vom face ceea ce ține de noi, apoi putem să vorbim de celelalte probleme – finanțarea sistemului etc.

luni, 24 octombrie 2016

Brânzeturi cum se..cuvin - la Banu Mărăcine

A devenit deja tradiție ca ASBO (Asociația BloggerilorOlteni) și Dictionar culinar.ro să organizeze degustările de vin lunare. Nici luna octombrie nu a făcut excepție. În cea de a două săptămână a lunii a fost organizată o astfel de degustare la care au luat parte membrii ASBO. De data aceasta nu s-a mai organizat evenimentul într-unul dintre restaurantele craiovene, așa cum era tradiția, ci s-a făcut o expediție la Banu Mărăcine, chiar în centrul Stațiuniide cercetare cu același nume.
Evenimentul a început cu o scurtă incursiune printre holurile strâmte si umede ale hrubei stațiunii unde ni s-au prezentat fostele locuri de vinificație ale stațiunii. Zic fostele, pentru că acolo nu se mai produce vin din anul 2009, un lucru foarte trist de altfel. Motivul este unul foarte simplu – terenurile pe care se aflau viile s-a retrocedat și nu a existat interes pentru continuarea cercetării in domeniu și nici nu a existat o inițiativă serioasă care să îi păstreze pe noii proprietari sub o formă asociativă.


Revenind la evenimentul organizat de către cei de la ASBO în cadrul proiectului Brânzeturi cum se cu…vin, a fost unul cu totul și cu totul special – a fost prima dată când la astfel de degustări avem vinuri de colecție la care s-a adăugat și un alt produs – coniacul de Banu Mărăcine, sortiment medaliat cu aur la festivaluri de specialitate acum mai bine de 20 de ani. Chiar dacă actualmente denumirea de coniac este marcă înregistrată a statului Francez, pe vremea când a fost produsă băutura pe care am savurat-o, lucrurile stăteau altfel – așa că putem spune că am degustat și din coniacul medaliat cu aur.
Vinurile au avut și ele ceva special – vechimea, povestea și savoarea. Se zice că vinurile vechi sunt ca o loterie, niciodată nu știi ce vei găsi în sticle, cât de bine s-a păstrat vinul, dacă a răsuflat sticla, dar eu am fost norocos de data aceasta și am nimerit un Fetească Neagră din 1988, aprig și de un roșu-rubiniu închis ce mi-a încântat simțurile. Nu mulți sunt cei care știu să aprecieze un vin vechi de calitate la adevărata sa valoare, spun specialiștii. Nu știu dacă mă regăsesc printre cei care știu să facă asta sau pur si simplu a fost vorba despre noroc, să nimeresc exact vinul cel mai bun, însă pot spune că familia din care provin are tradiție în domeniul producerii vinului de calitate, așa că există o mică șansă/speranță că genele s-au transmis și că le voi călca pe urme bunicilor, dacă nu în producerea vinului, măcar în știința de a aprecia calitatea acestuia.
Stând la masă cu prietenii de la ASBO, am încercat să decidem care este combinația perfectă dintre cele propuse de către organizatori. După cum tradiția noastră spune – vin bun se combină cu o brânză de calitate, dar de data aceasta nu m-am putut decide care este combinația preferată. Ce-i drept am încălcat puțin protocolul și am făcut toate combinațiile posibile dintre brânzeturile oferite de către cei de la Delaco și vinurile celor de la Banu Mărăcine. Am oscilat până spre final, când a trebuit să propun combinația câștigătoare, în varianta mea.
Dacă în ceea ce privește brânzeturile mi-a fost mult mai ușor – fiind fan brânză Grana Padano, pe care de fiecare dată când o mănânc simt că gust un strop din ceea ce înseamnă Italia, în cazul băuturi a fost mult mai greu – finalistele mele fiind merlot-ul din 1988 și coniacul de peste 20 de ani. Fiind forțat de împrejurări am optat pentru merlot.

Cu alte cuvinte, combinația perfectă pentru mine a fost – Fetească Neagră 1988 cu Grana Padano, alături de o companie selectă a prietenilor de la ASBO.


luni, 10 octombrie 2016

Ideas into action – entrepreneurship for youth workers

Asociația Culturala ARTEC implementează în perioada 11.07.2016 - 30.12.2016,    proiectul  “Ideas into action – entrepreneurship for youth workers” în parteneriat cu  5 organizații: Ayat Boyu Ogrenimi Destekleme Dernegi (Turcia),  Bulgarian Youth Association (Bulgaria), Proteo Fare Sapere Firenze (Italia), C24 Education and Development Centre Limited, (Marea Britanie), Imagine(Croația). Proiectul este ce este implementat, cu sprijinul Comisiei Europene prin programul „Erasmus +”, Acțiunea Cheie 1: Proiect de mobilitate pentru tineri..
În cadrul acestui proiect a avut loc la Craiova în perioada 11.07.2016 - 30.12.2016 mobilitatea lucrătorilor de tineret  ce a adus împreună 31 de lucrători si lideri de tineret manageri de proiecte) din 6 țări (Italia, Turcia, România și Croația, Bulgaria, Marea Britania), obiectivul principal fiind reprezentat de utilizarea educației non-formale pentru a stimula și extinde capacitatea a 31 de lucrători/ lideri de tineret  în implementarea proiectelor Erasmus + și de a împărtăși abilitățile lor în motivația tinerilor  pentru a creste șansele de angajare ale tinerilor si a le dezvolta spiritul antreprenorial.


Obiectivele proiectului:
Ø  dezvoltarea personală și profesională a 31 de lucrători de tineret din 6 țări pentru a facilita accesul la piața forței de muncă a tinerilor pe termen lung prin creșterea nivelului de competențe și aptitudini cheie, schimb de bune practici în domeniu
Ø  explorarea sensului, relevanței și potențialul de empowerment  în activitatea de tineret pentru creșterea capacității de inserție profesională și spiritul antreprenorial al tinerilor.
Ø   îmbunătățirea competențelor antreprenoriale și a creativității celor 31 de lucrători de tineret, utilizând instrumente specifice educației antreprenoriale în cele 7  zile ale mobilității de învățare;
Ø  dezvoltarea și încurajarea solidarității și tolerantei între tineri, în special pentru a consolida coeziunea socială în UE.
Ø  prezentarea programului Erasmus + și posibilitățile pe care le oferă tinerilor din Europa  ca un instrument pentru youth empowerment, inserție profesională și  dezvoltarea spiritului antreprenorial
Ø  conștientizarea celor 31 de participanți asupra necesității promovării și dezvoltării spiritului antreprenorial in contextul economic actual
Ø  crearea de rețele la nivel european în domeniul tineretului, rețele ce au ca scop promovarea  antreprenoriatului  în rândul tinerilor şi dezvoltarea de proiecte pentru tineri

Metodele de lucru care au stat la baza acestui proiect vin din sfera educației non-formale si fac parte din următoarele categorii: integrative, care stimulează familiarizarea participanților unii cu ceilalți, coeziunea si dinamica grupului (teambuilding-uri, jocuri de cunoaștere, jocuri de nume, etc) ; creative, care stimulează inventivitatea și simțul artistic al tinerilor, oferindu-le libertate de exprimare (sesiuni de creație); de învățare interculturala, care ajuta participanții să își depășească barierele culturale, stereotipurile și prejudecățile despre alte culturi; de învățare prin experiențe; de reflecție si auto-reflecție.

Mai mult, despre impactul proiectului vorbesc de la sine rezultatele acestuia:
® crearea unui parteneriat strategic intre cei 6 promotori, aceștia urmând sa se asocieze pentru viitoare proiecte;
® motivația și dorința participanților de a scrie si de a implementa astfel de proiecte pornind de la idei dezvoltate in timpul acestui schimb de tineri;
® creșterea gradului de implicare activa a tinerilor în comunitățile din care fac parte fapt ce conduce la îmbunătățirea standardelor europene;
® schimbul intercultural, schimbul de valori naționale, dar mai ales schimbul de idei, prin care s-a susținut dialogul și legăturile interculturale;
® 6 planuri de afaceri inițiate/dezvoltate de către participanți în timpul activităţilor;
® 1 blog destinat proiectului; acesta constituie o platforma de informare si prezentare, unde vizitatorii pot citi în amănunt despre proiect, dar pot si vizualiza poze și filmulețe din timpul activităţilor;


Participanții au primit certificatul Youthpass, certificatul european pentru tineri, care atestă competențele dobândite în cadrul acestui proiect.




sâmbătă, 1 octombrie 2016

WEBSTOCK 2016

Vineri 30 septembrie a avut loc cel mai important eveniment anual dedicat internauților si cu precădere celor din sfera bloggosferei și video-blogging-ului – WEBSTOCK.
Evenimentul a adunat câteva sute de bloggeri și video-bloggeri din toate colțurile țării, cărora li s-au adăugat și câțiva invitați speciali, dintre care amintim: Ravinder Takkar – reprezentant oficial al Vodafone, Howard Dell – actor, Lucian Mândruță, Dana Rogoz, Marian Godină, George Buhnici, Paula Herlo și muți alții.
Fiecare dintre cei invitați au prezentat o scurtă poveste a vieții lor și a modul în care au reușit. Caracteristica generală a fost că: trebuie să muncești și să faci ceea îți place  pentru a avea succes, că nu trebuie să disperi atunci când ai momente în care pare că totul se duce de râpă, ci trebuie să tragi și mai mult în aceste momente. Dacă reușești să te menții pe traiectorie nu are cum să nu apară și succesul. Cu alte cuvinte – nu căuta calea ușoară, căci tot ușor va dispărea.
Revenind la evenimentul în sine pot spune că este un exemplu de organizare și bună coordonare, totul fiind foarte bine pus la punct.
Deși de data aceasta am aplicat o tactică total diferită față de ceea ce fac de obicei, atunci când vine vorba despre alegerea unei sesiuni, nu pot spune că am regretat, ba din contră. După scurte prezentări ale unor modele de succes, aveai de ales, ca participant, să mergi la sesiuni tematice: blogging, social media și online; fiecare dintre ele cu subcategorii. La sesiunea aleasă de mine, blogging, erau invitați numai oameni pe care nu-i simpatizam în mod deosebit, ba aș putea spune că pe unii nu-i agream, dar până la urmă m-am dus și nu am regretat.
Toate prezentările au fost extrem de utile, cel puțin pentru mine, iar răspunsurile invitaților la întrebările publicului au fost pertinente. Am avut de învățat câte ceva, chiar și de la persoane antipatice. Pot spune că încep să îmi schimb percepția față de unele persoane și să fiu ceva mai analitic înainte de a pune etichete.
Nu trebuie să omit și faptul că evenimentul a fost și momentul în care îți întâlnești în offline prieteni și cunoscuți din online.


Dacă doriți să participați la astfel de evenimente pe viitor, vă recomand să vă faceți un blogg și să vă conectați la lumea internaută… fără a omite realitatea offline.



joi, 29 septembrie 2016

MINISTERUL MEDIULUI PROPUNE OMORÂREA UNUI NUMĂR DE 1691 DE ANIMALE

Cu toată bulibășeala din media din ultimele zile, a trecut practic neobservată o deciziea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor care propune omorârea unui numărde 1691 de animale sălbatice din specii protejate de lege. De ce ar face ministerul o astfel de propunere? Cel mai probabil pentru a încasa sume de bani de pe urma acestor animale. Speciile aflate pe lista ministerului sunt: pisica sălbatică, ursul brun și lupul. Aceste animale se mai găsesc doar în România și în alte câteva state, arealul lor geografic restrângându-se drastic în ultimele decenii din cauza vânătorii și a braconajului, dar și din cauza defrișărilor masive.
Având în vedere că numărul de exemplare din aceste specii este relativ mare în România, comparativ cu majoritatea statelor lumii cei de la minister s-au gândit că ar putea face mulți bani din acordarea de permise de vânătoare pentru cele trei specii, care în țara noastră sunt ocrotite de lege. Cum nu se putea acorda o astfel de decizie cu argumente legate de bani s-a inventat un studiu, întocmit de către Universitatea Transilvania din Brașov care spunea că numărul mare de prădători din acste specii afectează fondul cinegetic de erbivore și păsări. În acel raport/studiu al acestei universități nu se menționează niciunde de impactul pe care-l are asupra faunei din multe zone ale țării – braconajul. În loc să combată braconajul care a ajuns la cote alarmante, mai marii din minister au luat decizia de a ucide alți prădători, naturali și de a încă astfel și niște bănuți pe care să-i mătrășească după bunul plac.
Există numeroase alte rapoarte, independente, care menționează contrariul, numărul de prădători naturali (urs, lup, râs, pisica sălbatică) din România este mult mai mic decât o arată rapoartele Ministerului. Cauza principală a scăderii numărului de animale sălbatice o constituie chiar braconajul care este ținut ascuns publicului (am mai putea adăuga și defrișările masive).
Deși obiectul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor este acela de a proteja mediul natural, în realitate funcționarii acestui minister au grija de a obține sume de bani din vânzarea a ceea ce a mai rămas nevândut – pădurile, animalele, apele, resursele etc. Nimeni nu se sesizează, iar întreaga societate este hipnotizată de circul făcut la TV de către politrucii care au luat șpăgi, au furat și care acum încep să fie băgați la pușcării.
Un ONG dinCraiova a încercat să preia inițiativa și de a reacționa într-un fel, sperăm și cu efecte pozitive și a trimis o scrisoare deschisă Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, Universității Transilvania din Brașov și Academiei Române (care și –a dat girul pentru o astfel de decizie), prin care solicită anularea deciziei și refacerea studiilor care să demonstreze clar care este numărul de animale sălbatice din pădurile României.



 Scrisoare deschisă

Bună ziua! Vă apelez din partea Asociației Evolve, o organizație neguvernamentală care își propune să se implice mult mai activ în viitorul apropiat în lupta pentru protejarea mediului înconjurător.
Am primit numeroase sesizări, atât online, cât și telefonic, cu privire la posibila decizie de a da derogări pentru împușcarea a 1691 de animale sălbatice din speciile: pisică sălbatică, urs, lup.
Am înțeles, de asemenea, că există un studiu al Universității Transilvania din Brașov care arată necesitatea ca aceste animale să fie ucise. Recunosc că nu am apucat să studiez această lucrare în detaliu, dar la prima vedere pare să fie o teză încropită în fugă, aruncată la grămadă într-o perioadă tulbure și agitată în presă și practic v-ați asigurat că nu există nicio dezbatere publică serioasă în acest sens.
În primul rând am dori să aflăm dacă există un astfel de studiu, cât de serios este și dacă s-au căutat soluții alternative pentru protejarea acestor specii și implicit a exemplarelor pe care le-ați condamnat la împușcare.
Am dori să știm dacă s-au făcut studii serioase cu privire la verificarea corectitudinii datelor cu privire la numărul exact de animale existente în pădurile din România. În prezent sunt semnale serioase că aceste date nu ar fi cele reale, fiind umflate exagerat pentru a permite în continuare vânătoarea și practic uciderea unor exemplare din specii pe cale de dispariție în multe state euro-asiatice, acolo unde își aflau arealul.
Considerăm că o soluție mult mai bună era aceea de a transfera aceste animale în zonele în care trăiau odinioară și în care în prezent au dispărut, fie că era vorba de zone din țară sau zone sălbatice din Europa etc. Asta dacă datele oficiale privind efectivele de animale sălbatice este real.
Părerea unanimă a membrilor și colaboratorilor Asociației Evolve este că decizia de aproba omorârea unui număr atât de mare de animale, 1691, protejate de lege este una păguboasă pe termen lung pentru mediul înconjurător, pentru efectivul cinegetic al României și pentru noi toți ceilalți care nu suntem pasionați de vânătoare, dar care ne dorim ca mediul natural să fie păstrat cât mai apropiat de ceea ce ne-a lăsat natura.
Dacă se dorește protejarea efectivelor de animale care constituie grosul efectivelor cinegetice ar trebui eradicate braconajul și distrugerea arealului prin defrișări și intervenții hazardate ale omului asupra naturii. Braconajul este înfloritor în majoritatea zonelor țării. Dacă știi unde să cauți poți găsi oricând braconieri la lucru și care mai apoi își vând marfa ziua în amiaza mare, ne-deranjați de autorități.
Există situații și mai grotești: în comuna Maglavit, județul Dolj există multe persoane care practică braconajul; a existat o perioadă în care un singur cetățean a capturat într-o singură zi cca. 100 de iepuri, prinși cu lațul, iar autoritățile nici măcar nu s-au sesizat, poliția nici nu a înregistrat apelurile unor cetățeni care s-au alarmat. (această situație ne-a fost povestită de locuitori din zonă). Dacă tolerați aceste practici barbare, practic măcelărirea faunei, este evident că natura nu are capacitatea de a se regenera atât de repede și vom ajunge să avem un mediu sălbatic pustiu, iar copiii noștri să nu mai aibă habar ce este un iepure, un urs sau cum arată o căprioară. Le vor vedea numai în poze, asta dacă nu cumva le veți scoate și de acolo.
Noi, membrii Asociației Evolve, solicităm pe această cale eliminarea definitivă a deciziei de omorâre a 1691 de animale sălbatice protejate de lege și efectuarea de urgență a unor studii de amploare și veridice care să stabilească foarte clar care sunt efectivele cinegetice REALE pentru fiecare specie în parte, iar în cazul în care există mai multe exemplare dintr-o anumită specie într-o zonă restrânsă ca acele exemplare să fie mutate în alte zone/țări unde există deficit.
Ne opunem deschis oricăror măsuri radicale de micșorare a efectivelor de animale.
Nu uciderea acestor animale este soluția!!!
Luarea unor măsuri urgente și foarte dure privind eradicarea practicilor de braconaj este o măsură mult mai eficientă, mult mai inteligentă și este o măsură de dorit pe care vă solicităm prompt să o luați într-un timp cât mai scurt. Raziile periodice ale organelor abilitate în zonele unde se știe că se face braconaj sunt mult mai eficiente pentru protejarea faunei, decât stârpirea prădătorilor naturali.
În cazul în care nu se va elimina această decizie și nu se vor lua măsuri clare pentru eradicarea braconajului sau măcar diminuarea lui drastică luăm în calcul deschiderea unor procese atât cu instituțiile care au efectuat studiile (pe care noi le considerăm eronate), instituțiile care au inițiat aceste măsuri, cât și cu cele care le vor aplica.
Suntem îndreptățiți să luptăm pentru protejarea mediului înconjurător și eliminarea imposturii și intereselor meschine axate exclusiv pe partea financiară.

ASOCIAȚIA EVOLVE
PREȘEDINTE
BOIANGIU ANDREI

marți, 27 septembrie 2016

ÎNVĂȚĂTURI NEPALEZE

1. Vorbește încet, dar gândește repede.
2. Nu judeca oamenii după rudele lor.
3. Când spui: «Te iubesc», – spune adevărul.
4. Când spui: «îmi pare rău», – privește omul in ochi.
5. Nu rade de visele altora.
6. Oferă-le oamenilor mai mult decât așteaptă, și fă asta cu plăcere.
7. Păstrează în cap poezia preferată.

8. Nu crede în tot ce auzi, cheltuie tot ce ai, dormi până te saturi de somn.
9. O dragoste mare și realizările mari cer un risc mare.
10. Când pierzi, încearcă să înveți o lecție din asta, sau să ai un folos.
11. Respecta-te pe tine, respecta-i pe alții, răspunde pentru faptele tale.
12. Nu permite unei cerți mici să ruineze o prietenie mare.
13. Când iți dai seama că ai făcut o greșeala, nu încerca s-o ascunzi, ci s-o rezolvi.
14. În fiecare zi petrece puțin timp în singurătate.
15. Fii deschis spre schimb, dar nu pierde din mâini valorile.
16. Uneori tăcerea este cel mai bun răspuns.
17. Citește mai multe cârti.
18. Crede în Dumnezeu, dar mereu încuie ușa.
19. Când te cerți cu omul iubit, discută doar despre situația de azi. Nu pune în discuție trecutul.
20. Citește printre rânduri.
21. Împarte-ți cunoștințele cu copiii. Astăzi asta este singura cale spre nemurire.
22. Fii gingaș cu pământul. Nu fă mizerie.
23. Nu întrerupe persoana care se lingușește.
24. Nu te implica în treburi străine, nu oferi sfaturi goale.
25. Nu crede în cei care în timp ce te săruta nu închid ochii.
26. Odată pe an mergi acolo unde nu ai mai fost.
27. Dacă câștigi mulți bani, o parte din ei cheltuie-i pentru a-i ajuta pe cei care au nevoie de ajutor.
28. Tine minte, să nu primești ceea ce-ți dorești, uneori este un noroc.
29. Ascultă doctorii, dar învață să încalci unele sfaturi de ale lor.
30. Evaluează-ți succesul în conformitate cu jertfele pe care le-ai făcut pentru el.
31. Eul tău este stația terminus în călătoria ta.
32. În dragoste și prepararea bucatelor fii atent, nu iubiți și nu gătiți după rețete străine