luni, 6 februarie 2017

Sfaturi ce te-ar putea transforma într-un om de succes

     De multe ori ne întrebăm ce trebuie să facem pentru a avea succes în viață, pentru a fi fericiți și pentru a reuși să ne îndeplinim planurile de viitor. În căutarea unor astfel de soluții apelăm la măsuri extreme. Cea mai bună rețetă este aceea a căutării echilibrului.
    Uneori este bine să ascultăm și sfaturile celor care au ajuns acolo unde ne dorim să ajungem la rândul nostru.
   Iată câteva sfaturi ce ne-ar putea oferi câteva repere pentru planurile noastre către succes:


1. Dimensiunea succesului tău este măsurată de puterea dorinței tale, de mărimea visului tău și de felul cum gestionezi dezamăgirile pe drumul către succes.
2. Calificările academice sunt importante și la fel este și educația financiară.  Sunt amândouă importante, dar școala uită de una dintre ele.
3. Vestea bună este că n-ai nevoie de prea multi bani ca să schimbi felul în care gândești.  De fapt, poți s-o faci chiar gratis.  Vestea proastă e că, uneori, e foarte greu să schimbi gândurile acelea din străfunduri pe care ti le-au vârât în cap generații după generații sau pe care le-ai învățat de la prieteni, de la colegii de muncă sau de la școală.  Şi totuși, se poate.
4. Este mai important să-ti crești veniturile decât să-ti scazi cheltuielile.  Este mai important să crești spiritual decât să renunți la visele tale. 
5. Trebuie să ai vise mari, să gândești pe termen lung, să câștigi în fiecare zi câte puțin și să faci mici pași înainte.  Aceasta este cheia succesului pe termen lung.
6. Dacă nu știi cum să ai grijă de bani, banii vor sta departe de tine.
7. Singura diferență dintre o persoană bogată și una săracă este felul în care își folosesc timpul.
8. “Astăzi” e cuvântul învingătorilor și “mâine” cel al rataților.
9. Regula numărul 1 ca să devii un om de afaceri de succes este să nu-ți iei niciodată o slujbă pentru banii pe care ți-i oferă.  Angajează-te doar pentru experiența și priceperea pe care le vei acumula la locul de muncă.
10. Uneori ai succes… iar alteori înveți.  Nu irosi o greșeală, învață din ea!
11. Oamenilor nu le place ideea de a gândi pe termen lung.  Mulți caută disperați soluții pe termen scurt pentru că au probleme cu banii care trebuie rezolvate azi.
12. Dacă vrei să mergi undeva, cel mai bine este să găsești pe cineva care a ajuns deja acolo. 
13. Cei mai de succes oameni sunt cei care pun întrebări.  Ei învață în permanentă.  Ei se dezvoltă în permanentă.  Ei îşi depășesc limitele în permanentă. 
14. Înainte de a-ţi putea transforma portofelul din sărac în bogat, trebuie să-ti transformi mintea din săracă în bogată.
15. Cel mai de preț bun pe care îl avem este mintea.  Dacă este bine pregătită, ea poate crea bogății imense.   
16. O slujbă este doar o soluție pe termen scurt la o problemă pe termen lung.   
17. Tu şi numai tu ești responsabil pentru alegerile şi deciziile tale. 
18. Caută persoane care au făcut deja ceea ce vrei tu să faci.  Nu te teme dacă ceilalți îi consideră nebuni, excentrici, săriți de pe fix etc.  Multă lume judecă doar la suprafață. Discută cu acești oameni şi inspiră-te din experiența lor.
19. Marile oportunități nu se văd cu ochii.  Ele se văd cu mintea. 
20. Există numai două lucruri pe care le poți investi: timpul şi banii.  Dintre cele două, timpul este mai important. 
21. Nu mai face ceea ce făceai.  Ia o pauză și lămurește-te ce funcționează și ce nu.  Definiția nebuniei este să faci mereu același lucru așteptând rezultate diferite.
22. În interiorul fiecărei probleme se găsește o oportunitate.
23. Odată cu schimbarea modului meu de a gândi și a atitudinii, s-a modificat și modul meu de a acționa, precum şi rezultatul.
24. Mergem la școală pentru a învăța să muncim din greu pentru bani.  Eu scriu cărți și creez produse pentru a-i învăța pe oameni cum să facă banii să lucreze din greu pentru ei.
25. Cele mai bune răspunsuri se găsesc în inimă, nu în minte.

 (sursa)

joi, 5 ianuarie 2017

BANCURI DE ÎNCEPUT DE AN

Se întâlnesc Bula si cu Ștrulă:
- Ce faci Bula, cum iți merge?
- Bine, am intrat in afaceri cu un cumnat. Am deschis un magazin.
- Da? Cu ce?
- Cu ranga!


- Ce meserie au părinții voștri? întreabă profesoara
- Tata e inginer, zice Gheorghe
- Tata e mecanic, zice Ionel
- Tata e șef, zice Bula
- Cum așa Bulă? întreabă mirată profa
- Are 500 de oameni sub el
- Cu ce se ocupa deci?

- Taie iarba-n cimitir

vineri, 2 decembrie 2016

Ziua Națională a României văzută prin ochii unui naționalist

Ieri, 1 decembrie, a fost sărbătorită ziua națională a României cu mare fast în aproape toate colțurile țării. La evenimente au fost prezenți, după cum era de așteptat și politicieni, care aflați în plină campanie electorală s-au întrecut în discursuri sforăitoare, goale de conținut, care trădează capacitățile intelectuale, atât ale celor care e susțin, cât și ale celor care aplaudă la finalul acestora. Și cei care aplaudă astfel de discursuri sunt la fel de vinovați ca și cei care vin în fața publicului cu astfel de cuvântări.

Există două categorii de oameni care apreciază astfel de speech-uri: prima categorie sunt cei care chiar le apreciază și cei care aplaudă pentru că așa trebuie să facă, o fac din bun simț (zic ei). Ambele categorii sunt la fel de vinovate. În primul rând că prin poziția pe care o adoptă față de vorbele goale ale politicienilor, îi încurajează pe aceștia să își continue practicile și îi conving că acea vorbărie este utilă, benefică și apreciată.
Personal cred că ar trebui să avem fiecare o formă de protest la adresa susținătorilor de discursuri de ziua națională, mai ales la adresa acelora care prin acțiunile lor au demonstrat că nu au nimic în comun cu țara, cu societatea, ci doar cu buzunarul propriu și cu neamul de care aparțin. Nu mă refer aici la neam = popor, ci la neamul în sens restrâns – cumetrii, rude de sânge etc. Cu alte cuvinte, pentru acești oameni, ziua națională nu reprezintă decât un alt pretext de a veni în fața noastră și de a ne prosti în față, de a ne spune cât de mult contează pentru ei țara, oamenii, cât de mult îi apreciază ei pe înaintașii români, pe eroii naționali, dar nici măcar nu le știu corect numele, iar plebea nu face altceva decât să-i aplaude neîncetat, profund marcați de discursurile pe care nici măcar nu le-au ascultat în întregime și ceea ce au auzit nu au ascultat.
Pentru românul de rând a fi naționalist, a fi un bun român este echivalent cu – mâncatul fasolei cu ciolan, băutului de alcool, ascultatul cântecelor patriotice etc. doar în ziua de 1 decembrie.
Majoritatea acestor patrioți, atunci când ajung în străinătate se prezintă ca cetățeni ai altor țări, evită să spună că sunt români, nu cunosc mai mult de trei foști conducători români, nu au habar de istorie – pe care o consideră inutilă în viață, votează numai după ce au primit o găleată de la partid sau nu se duc la vot, închid ochii atunci când un semen este agresat și votează tot corupți.
Acești naționaliști de zi, care nu cunosc nici măcar o strofă întreagă din imnul național se prezintă la evenimentele de 1 decembrie numai pentru a-și mai face un selfie pe care să-l pună pe net în speranța de a primii niște like-uri.
Poate în timp ce citești acest articol mă înjuri că nu am găsit energia necesară unei postări pozitive pentru Ziua Națională, așa cu fac toți ceilalți, dar dacă ai ajuns la acest rând înseamnă că ești parțial de acord cu mine sau poate ești doar masochist, oricum îți mulțumesc pentru răbdare.
Numai că eu iubesc această țară nu doar de ziua de 1 decembrie, o iubesc în fiecare zi, eu nu mă declar de altă naționalitate, numai ca să par mai bun în fața străinilor, sunt român cu bune și cu rele, iar acest articol este forma mea de protest la adresa tuturor naționaliștilor de 1 decembrie, acelor iubitori de țară pentru 24 de ore, după care o scuipă și îi neagă valorile.
Eu de 1 decembrie, de Ziua Națională nu am vrut să fiu prezent la paradă, pentru prima dată după mai bine de 10 ani, pentru că nu mai vreau să fiu alături de cei care nu cunosc semnificația zilei. Cu siguranță că acolo au fost oameni care cu adevărat simt ceva pentru România, pentru ei tot respectul, iar pentru ceilalți am un mesaj – dacă tot vă duceți la parade, măcar citiți ceva din istoria românilor, poate veți ajunge să și înțelegeți ceva.

Pentru final, dacă ați avut răbdare să ajungeți aici vă recomand un discurs genial al unui personaj de serial, vă las pe voi să trageți concluziile.

joi, 24 noiembrie 2016

CONFERINȚĂ DE DISEMINARE - ASOCIAȚIA CULTURALĂ ARTEC





INVITAȚIE CONFERINȚA DE DISEMINARE

Asociația Culturală ARTEC din Craiova  va invită vineri 25.11.2016, orele 12, la conferința de diseminare si valorizare a rezultatelor activitaților proiectului Ideas into action – entrepreneurship for youth workers!”, Nr. Contract : 2016-1-RO01-KA105-024323, proiect finanţat de Uniunea Europeana prin programul Erasmus Plus, Mobilităţi de lucratori de tineret, Acţiunea Cheie 1.
  Aceasta va avea loc la Sala de Festivitați a Colegiului Național  Economic „Gheorghe Chițu” din Craiova
Proiectul Ideas into action – entrepreneurship for youth workers! se derulează în perioada 1 iulie 2016 –31 decembrie 2017 în parteneriat cu organizaţiile: Support for Life Long Learning Organization Turcia, Proteo Firenze Italia,   Bulgarian Youth Association Bulgaria , C24 Education and Development Centre Limited  Anglia și  imagINe Croaia. si are ca scop formarea unui grup de 31 de lucrători de tineret din Turcia, Bulgaria, Italia,  Anglia, Croaţia și România, ce lucrează nemijlocit cu tinerii avand oportunități reduse,  folosind metode și tehnici de formare care au ca scop sporirea angajării tinerilor.
Realizarea unui astfel de proiect urmăreşte schimbul de experienţe, învățarea și concentrarea pe activităţi concrete pentru a promova antreprenorialul în rândul tinerilor și pentru creşterea nivelului de conștientizare asupra necesităţii dezvoltării spiritului antreprenorial și diminuarea stereotipurilor referitoare la angajarea tinerilor cu oportunităţi reduse.
Obiectivele specifice ale acestui proiect sunt următoarele:
Ø    Dezvoltarea personală și profesională a 31 de lucrători de tineret din 6 țări partenere  pentru a facilita accesul la piața forței de muncă a tinerilor pe termen lung,  prin creșterea nivelului de competențe și aptitudini cheie si  schimbul de bune practici în domeniu;
Ø    Explorarea relevanței și potențialului de empowerment  în activitatea de tineret  in vederea creșterii capacității de inserție profesională și spiritului  antreprenorial al tinerilor;
Ø    Îmbunătățirea competențelelor antreprenoriale și a creativității celor 31 de lucrători de tineret, utilizând instrumente specifice educației antreprenoriale în timpul celor 7  zile ale mobilităţii de învăţare;
Ø    Dezvoltarea si încurajarea solidarității si tolerantei intre tineri, in special pentru a consolida coeziunea sociala in UE.
Ø    Prezentarea programului Erasmus + și posibilitățile pe care le oferă tinerilor din Europa  ca un instrument pentru youth empowerment, inserție profesională și  dezvoltarea spiritului antreprenorial.

In cadrul acestui eveniment vor fi prezentate rezultatele activităţilor de învățare din cadrul  celor șapte zile ale mobilităţii  care a avut  loc in perioada 29.08.2016-03.09.2016 la Craiova dupa cum urmează:

Ø  realizarea a 5 planuri de afaceri;
Ø   diseminarea bunelor practici şi experienţe prin intermediul mass-mediei;
Ø  brosura proiectului;
Ø  însusirea de noi metode non-formale;
Ø  Dvd-uri cu rezultatele proiectului;
Ø  prezentări  privind situația antreprenorialului din ţările participante.
Pentru mai multe detalii si materiale, va rugam sa vizitați blogul oficial: ideasintoactionblog.wordpress.com
Vă aşteptăm!



Acest proiect este finanțat cu susținere din partea Uniunii Europene prin Programul Erasmus+.
Această comunicare reflectă doar punctul de vedere al  autorului, iar Comisia Europeană nu poate fi făcută responsabilă pentru utilizarea informației pe care o conține.


marți, 8 noiembrie 2016

SISTEMUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT - ANALIZĂ SUCCINTĂ

De multă vreme se vorbește despre problemele sistemului național de învățământ. Deși sunt 27 de ani de la schimbarea sistemului, în România, învățământul că și multe alte domenii încă așteaptă să fie reformate și să se așeze pe o traiectorie ascendentă.

Până acum, de câte ori s-a vorbit în spațiul public despre problemele sistemului de învățământ s-au analizat doar anumite aspecte, foarte importante, dar nu s-a plecat cu analiza din capătul corect. Este normal să mediatizezi școli care nu au fost reabilitate de zeci de ani, profesori care abuzează elevii, elevi care își batjocoresc colegii, e la fel de normal să se vorbească despre subfinanțarea acestui sistem.
De fapt, această subfinanțare trădează interesul pe care-l acordă politicul și cetățenii, acestei problematici. Atâta timp cât societatea civilă, oamenii de rând și instituțiile abilitate nu pun presiune pe factorul politic să schimbe radical sistemul și modul în care este tratat, nimic nu se va schimba.
Este normal ca presa să difuzeze și să vorbească despre bătăile din școli, atâta timp cât aceste subiecte fac rating și vând mai ceva ca pâinea caldă. Dar din aceste dezbateri și analize lipsește de cele mai multe ori esențialul sau el este tratat ca factor secundar – paradigmele sistemului, faptul ca nu există un proiect pe termen lung, nu sunt coroborate datele-interesele firmelor-politicile publice.
La ora actuală încă se mai învață după manuale sau după proiectele didactice de acum 40 de ani, fără să fi fost actualizată materia, fără să fie folosite instrumente moderne de învățare. În acest sens singurele luări de poziții au fost de apărare a elevului – că săracu are mult de învățat și nu face față, nu poate da randament că are teme, îi este frică de profesori, este terorizat de profesori. Tocmai aceste luări de poziții ne arată care este interesul real al nostru ca societate pentru învățământ. Vrem ca totul să fie ușor. Vrem să trecem prin școală ca gâsca prin apă, iar apoi ne plângem că nu găsim joburi, că avem salarii mici, că patronii cer prea multe. Nu o să discut aici problema patronilor, ci o să fac doar analiza sistemul de învățământ.
Adulții de azi, cei care își trimit copiii la școală sunt cei care au făcut tranziția de la comunism, copii fiind, la democrație, fără să fi înțeles ceva din cele două sisteme. Ei știu doar atât – democrație înseamnă că fac ce vreau, că am drepturi etc. Nimeni nu se întreabă – ce obligații am, dar de ce să nu trag tare să învăț mai mult decât au făcut-o părinții mei, de ce să nu încerc să le depășesc condiția? Pentru că a face asta este mult mai greu. A pune creierul la muncă este al naibii de greu, te seacă de energie, dar îți oferă șansa de a-ți depăși condiția, de a putea face o meserie și să poți trăi din ea.
Și eu îmi aduc aminte că atunci când eram în școala primară înjuram școala și abia așteptam să o termin să mă fac mare și să fac ce vreau. Numai că am avut părinți ceva mai responsabili și care au ținut de mine și m-au pus să învăț, s-au implicat în dezvoltarea mea, atât cât s-au priceput și ei. Tocmai asta lipsește acum – lipsa implicării părinților în procesul de educație-învățare-formare. Nu trebuie să facă părintele ce vrea copilul, ci copilul trebuie să fie ghidat de către tutorele său. Un copil va înjura școala, se va plânge că-l dor mâinile de la teme, dar nu are cum să conștientizeze cât de mult îl ajută asta.
Mulți vorbesc că matematica nu te ajută în viață, dar nu se gândesc că ea te ajută să gândești logic, să structurezi o analiză și să-i cauți soluțiile. Probabil pentru această categorie ar fi suficientă prezența pentru cinci minute la școală, bifarea prezenței în catalog și cam atât.
În urmă cu câțiva ani s-a dorit reformarea învățământului și ca de fiecare dată s-au luat măsuri pripite și chiar distructive. Este vorba despre măsurile propuse de către fostul ministru al învățământului Andrei Marga și implementată de către Ecaterina Andronescu – desființarea școlilor profesionale. Această decizie, catastrofală, nu doar pentru învățământ, ci și pentru economie, a fost luată în virtutea ideii că tinerii trebuie să se ducă la facultate. S-a încercat îngroșarea numărului de studenți, în mod artificial.
Desființarea acestor școli a dus la apariția unui fenomen dezastruos – mai mult de 50% dintre cei care terminau liceul erau incapabili să ia BAC-ul, nici chiar în situația în care subiectele erau mult simplificate și numărul de materii redus.
Nimeni nu și-a pus următoarele întrebări:
1.     Dacă acei elevi sunt incapabili să ia niște examene după patru ani de școală, ei sunt capabili să ia examenele din sesiunile de la facultate?
2.     Dacă toți se duc la facultate, cine mai zugrăvește, sudează, conduce camioanele sau cine mai repară țevile?
Și pentru ca dezastrul să fie complet au apărut peste noapte universități particulare unde prezența nu era obligatorie, examenele se luau și fără să te prezinți în sesiune și diplomele veneau în valuri. Ba mai mult, au înflorit și facultățile care te pregătesc pentru a deveni șomer și a toca banii părinților. Nimeni nu se întreabă ce face după ce termină Facultatea de Litere, Drept sau Marketing. Toată lumea se duce buluc acolo pentru a lua un carton cu numele lor și care nu o să le folosească la nimic.
În ultimii ani au apărut numeroase scandaluri de profesori care și-au plagiat tezele de doctorat, pentru a ocupa funcții importante. Acest lucru nu a făcut decât să consolideze ideea că degeaba înveți, că dacă stai acasă și te joci pe calculator o să primești la fel de mult ca cei care și-au tocit coatele prin școli pentru a învăța să facă ceva.

În concluzie: dacă vrem să reformăm cu adevărat învățământul românesc va trebui să învățăm cu adevărat să nu ne mai plângem și să acționăm. Trebuie să acumulăm cunoștințe la materiile de la școală, chiar dacă nu ne plac (nu trebuie să iei 10 peste tot, ci doar să treci, dar trebuie să te axezi pe ceva), trebuie să ne ducem la laboratoare și dacă școala nu are așa ceva să facem presiuni pentru a se dezvolta Sali de curs cu capacități specifice și în primul rând – părinți, implicați-vă în educarea copiilor, tine-ți-i din scurt, nu abuzați, dar pune-ți-i să învețe cu adevărat. După ce noi ca cetățeni vom face ceea ce ține de noi, apoi putem să vorbim de celelalte probleme – finanțarea sistemului etc.

luni, 24 octombrie 2016

Brânzeturi cum se..cuvin - la Banu Mărăcine

A devenit deja tradiție ca ASBO (Asociația BloggerilorOlteni) și Dictionar culinar.ro să organizeze degustările de vin lunare. Nici luna octombrie nu a făcut excepție. În cea de a două săptămână a lunii a fost organizată o astfel de degustare la care au luat parte membrii ASBO. De data aceasta nu s-a mai organizat evenimentul într-unul dintre restaurantele craiovene, așa cum era tradiția, ci s-a făcut o expediție la Banu Mărăcine, chiar în centrul Stațiuniide cercetare cu același nume.
Evenimentul a început cu o scurtă incursiune printre holurile strâmte si umede ale hrubei stațiunii unde ni s-au prezentat fostele locuri de vinificație ale stațiunii. Zic fostele, pentru că acolo nu se mai produce vin din anul 2009, un lucru foarte trist de altfel. Motivul este unul foarte simplu – terenurile pe care se aflau viile s-a retrocedat și nu a existat interes pentru continuarea cercetării in domeniu și nici nu a existat o inițiativă serioasă care să îi păstreze pe noii proprietari sub o formă asociativă.


Revenind la evenimentul organizat de către cei de la ASBO în cadrul proiectului Brânzeturi cum se cu…vin, a fost unul cu totul și cu totul special – a fost prima dată când la astfel de degustări avem vinuri de colecție la care s-a adăugat și un alt produs – coniacul de Banu Mărăcine, sortiment medaliat cu aur la festivaluri de specialitate acum mai bine de 20 de ani. Chiar dacă actualmente denumirea de coniac este marcă înregistrată a statului Francez, pe vremea când a fost produsă băutura pe care am savurat-o, lucrurile stăteau altfel – așa că putem spune că am degustat și din coniacul medaliat cu aur.
Vinurile au avut și ele ceva special – vechimea, povestea și savoarea. Se zice că vinurile vechi sunt ca o loterie, niciodată nu știi ce vei găsi în sticle, cât de bine s-a păstrat vinul, dacă a răsuflat sticla, dar eu am fost norocos de data aceasta și am nimerit un Fetească Neagră din 1988, aprig și de un roșu-rubiniu închis ce mi-a încântat simțurile. Nu mulți sunt cei care știu să aprecieze un vin vechi de calitate la adevărata sa valoare, spun specialiștii. Nu știu dacă mă regăsesc printre cei care știu să facă asta sau pur si simplu a fost vorba despre noroc, să nimeresc exact vinul cel mai bun, însă pot spune că familia din care provin are tradiție în domeniul producerii vinului de calitate, așa că există o mică șansă/speranță că genele s-au transmis și că le voi călca pe urme bunicilor, dacă nu în producerea vinului, măcar în știința de a aprecia calitatea acestuia.
Stând la masă cu prietenii de la ASBO, am încercat să decidem care este combinația perfectă dintre cele propuse de către organizatori. După cum tradiția noastră spune – vin bun se combină cu o brânză de calitate, dar de data aceasta nu m-am putut decide care este combinația preferată. Ce-i drept am încălcat puțin protocolul și am făcut toate combinațiile posibile dintre brânzeturile oferite de către cei de la Delaco și vinurile celor de la Banu Mărăcine. Am oscilat până spre final, când a trebuit să propun combinația câștigătoare, în varianta mea.
Dacă în ceea ce privește brânzeturile mi-a fost mult mai ușor – fiind fan brânză Grana Padano, pe care de fiecare dată când o mănânc simt că gust un strop din ceea ce înseamnă Italia, în cazul băuturi a fost mult mai greu – finalistele mele fiind merlot-ul din 1988 și coniacul de peste 20 de ani. Fiind forțat de împrejurări am optat pentru merlot.

Cu alte cuvinte, combinația perfectă pentru mine a fost – Fetească Neagră 1988 cu Grana Padano, alături de o companie selectă a prietenilor de la ASBO.


luni, 10 octombrie 2016

Ideas into action – entrepreneurship for youth workers

Asociația Culturala ARTEC implementează în perioada 11.07.2016 - 30.12.2016,    proiectul  “Ideas into action – entrepreneurship for youth workers” în parteneriat cu  5 organizații: Ayat Boyu Ogrenimi Destekleme Dernegi (Turcia),  Bulgarian Youth Association (Bulgaria), Proteo Fare Sapere Firenze (Italia), C24 Education and Development Centre Limited, (Marea Britanie), Imagine(Croația). Proiectul este ce este implementat, cu sprijinul Comisiei Europene prin programul „Erasmus +”, Acțiunea Cheie 1: Proiect de mobilitate pentru tineri..
În cadrul acestui proiect a avut loc la Craiova în perioada 11.07.2016 - 30.12.2016 mobilitatea lucrătorilor de tineret  ce a adus împreună 31 de lucrători si lideri de tineret manageri de proiecte) din 6 țări (Italia, Turcia, România și Croația, Bulgaria, Marea Britania), obiectivul principal fiind reprezentat de utilizarea educației non-formale pentru a stimula și extinde capacitatea a 31 de lucrători/ lideri de tineret  în implementarea proiectelor Erasmus + și de a împărtăși abilitățile lor în motivația tinerilor  pentru a creste șansele de angajare ale tinerilor si a le dezvolta spiritul antreprenorial.


Obiectivele proiectului:
Ø  dezvoltarea personală și profesională a 31 de lucrători de tineret din 6 țări pentru a facilita accesul la piața forței de muncă a tinerilor pe termen lung prin creșterea nivelului de competențe și aptitudini cheie, schimb de bune practici în domeniu
Ø  explorarea sensului, relevanței și potențialul de empowerment  în activitatea de tineret pentru creșterea capacității de inserție profesională și spiritul antreprenorial al tinerilor.
Ø   îmbunătățirea competențelor antreprenoriale și a creativității celor 31 de lucrători de tineret, utilizând instrumente specifice educației antreprenoriale în cele 7  zile ale mobilității de învățare;
Ø  dezvoltarea și încurajarea solidarității și tolerantei între tineri, în special pentru a consolida coeziunea socială în UE.
Ø  prezentarea programului Erasmus + și posibilitățile pe care le oferă tinerilor din Europa  ca un instrument pentru youth empowerment, inserție profesională și  dezvoltarea spiritului antreprenorial
Ø  conștientizarea celor 31 de participanți asupra necesității promovării și dezvoltării spiritului antreprenorial in contextul economic actual
Ø  crearea de rețele la nivel european în domeniul tineretului, rețele ce au ca scop promovarea  antreprenoriatului  în rândul tinerilor şi dezvoltarea de proiecte pentru tineri

Metodele de lucru care au stat la baza acestui proiect vin din sfera educației non-formale si fac parte din următoarele categorii: integrative, care stimulează familiarizarea participanților unii cu ceilalți, coeziunea si dinamica grupului (teambuilding-uri, jocuri de cunoaștere, jocuri de nume, etc) ; creative, care stimulează inventivitatea și simțul artistic al tinerilor, oferindu-le libertate de exprimare (sesiuni de creație); de învățare interculturala, care ajuta participanții să își depășească barierele culturale, stereotipurile și prejudecățile despre alte culturi; de învățare prin experiențe; de reflecție si auto-reflecție.

Mai mult, despre impactul proiectului vorbesc de la sine rezultatele acestuia:
® crearea unui parteneriat strategic intre cei 6 promotori, aceștia urmând sa se asocieze pentru viitoare proiecte;
® motivația și dorința participanților de a scrie si de a implementa astfel de proiecte pornind de la idei dezvoltate in timpul acestui schimb de tineri;
® creșterea gradului de implicare activa a tinerilor în comunitățile din care fac parte fapt ce conduce la îmbunătățirea standardelor europene;
® schimbul intercultural, schimbul de valori naționale, dar mai ales schimbul de idei, prin care s-a susținut dialogul și legăturile interculturale;
® 6 planuri de afaceri inițiate/dezvoltate de către participanți în timpul activităţilor;
® 1 blog destinat proiectului; acesta constituie o platforma de informare si prezentare, unde vizitatorii pot citi în amănunt despre proiect, dar pot si vizualiza poze și filmulețe din timpul activităţilor;


Participanții au primit certificatul Youthpass, certificatul european pentru tineri, care atestă competențele dobândite în cadrul acestui proiect.