miercuri, 30 ianuarie 2019

Oltenia și Polonia - degustare de vinuri și brânzeturi


Din capitolul bloggerii fac mereu lucruri trasnite este și ultimul eveniment public la care am participat în calitate de reprezentant al blogging-ului. Este vorba despre o desgustare de vin puțin mai specială.

Dacă de cele mai multe ori a fost vorba despre degustări de vinuri în tandem cu brânzeturi provenite din zonele deja consacrate, de data aceasta a fost puțin altfel. Deși vinurile au fost ca de fiecare dată românești – Sâmburești, brânzeturile au fost din Polonia, ambele însoțite de apa de la Aqua Carpatica.
A fost ideea celor de la Centrul de Cultură Poloneză de a organiza un astfel de eveniment. Dacă în ceea ce privește vinurile a fost ceva mai dificil de adus, cu brânzeturile lucrurile au stat mai bine. Conform polonezilor prezenți la eveniment, Polonia are o tradiție îndelungată în procesarea produselor lactate.
Personal nu mai încercasem să gust astfel de produse poloneze, așa că am profitat de ocazie.
Cu toate că entuziasmul a fost mare el s-a înecat rapid atunci când am încercat primul sortiment de brânză. A fost vorba despre varianta poloneză a mult mai cunoscutei branze cu mucegai din Franta. Deși este cunoscută pentru senzațiile tari pe care ți le oferă, de data aceasta a fost ceva cu totul... special. Nu vreau să par critic, dar așa ceva mai rar. Ceea ce vreau sa spun este că: așa ceva nu se poate mânca. Sau o poți face dacă ești amator de senzații tari culinare. Sau poate vrei să dai dovadă de eroism, pentru că de așa ceva ai nevoie pentru a putea savura o astfel de delicatesă. O să mă opresc aici cu descrierea primei perechi din care vinul abia că s-a simtit.
Totuși am avut și puțin noroc, iar restul perechilor au putut fi savurate în tihnă. Nu a mai fost cazul de senzații speciale.
Nu pot spune că a fost o pereche excepțională dintre cele prezentate la eveniment. Dar dacă ar fi să aleg una vavorită aș merge pe mâna merlot-ului de la Sâmburești și a brânzei aferente.
Pentru cei care vor dori să încerce experiențe culinare de acest tip aș putea oferi câteva sfaturi:
-     a)Verificați descrierile și recomandările pentru fiecare produs. În general brânzeturile europene (cu unele excepții) sunt mai sărace în grăsimi ca cele românești. Din acest motiv s-ar putea să nu vi se pară de calitate produsele sărace în grăsimi.
-        b) Atunci când alegeți vinul pentru un anumit eveniment aveți grijă ca el să se potrivească cu celelalte produse pe care le veți servi. Un vin bogat in tanini și arome s-ar putea să acopere în totalitate gusturile și aromele celorlalte produse. Iar un vin alb mai fresh nu se va potrivi foarte bine cu produsele bogate în grăsimi.
c)Pentru a corecta anumite nepotriviri puteți adăuga câteva condimente – piper, piper mozaic sau fructe, fructe uscate sau chiar nuci și alune. Aceste mici artificii pot ajuta foarte mult echilibrarea balanței dintre vinuri și produsele din perechi.
Ca să păstrăm totuși o echidistanță a descrierilor, trebuie menționat faptul că o parte importantă a invitaților prezenți la degustarea sus-menționată au punctat ca cel mai bun produs echivalentul polonez al brânzei cu mucegai.



miercuri, 25 iulie 2018

Social entrepreneurship for young NEETs


Asociatia Active Yourope implementează în perioada 05 mai 2018 – 06 noiembrie 2018  proiectul “Social entrepreneurship for young NEETs”, nr. 2017-3-RO01-KA105-047092 în parteneriat cu  6 organizații: Ayat Boyu Ogrenimi Destekleme Dernegi , Turcia, Community Center Ahinora-2003, Bulgaria, Free Youth z.s., Czech Republic, Association Humanost, Former Yugoslav Republic of Macedonia, Association of Intercultural Mediators Network, Italia şi  Jovens Europa, Portugalia. Proiectul este ce este implementat, cu sprijinul Comisiei Europene prin programul „Erasmus +”, Acțiunea Cheie 1, mobilitate a lucrătorilor de tineret.
Grație acestui proiect, 36 de lucrători  și lideri de tineret din 7 tari  care lucrează cu tinerii șomeri din zonele rurale și urbane defavorizate, cu persoane cu nevoi speciale s-au întâlnit la Craiova în perioada 9-16 iulie 2018 pentru pentru a cunoaște si aplica diferite metode de educație nonformală în scopul promovării incluziunii sociale, antreprenoriatului social și potențialul său de a combate șomajul, în special în rândul tinerilor NEETs.
Obiectivele proiectului:
 - îmbunătățirea cunoștințelor și abilităților celor 36 de participanți pentru a răspunde la problema șomajului în rândul tinerilor NEETs în vederea creării unui mediu de cooperare, accesibil, creativ prin susținerea afacerilor sociale, prin oferirea de activități de calitate tinerilor care să le permită să-și dezvolte competențele în domeniul antreprenoriatului social
- înțelegerea rolului lucrătorilor de tineret, modul în care aceștia pot contribui la motivarea tinerilor, la dezvoltarea competențelor antreprenoriale și la creșterea capacității de inserție profesională a tinerilor
 - crearea de noi instrumente și metode care promovează achiziționarea și îmbunătățirea noilor competențe ale lucrătorilor de tineret, în activitatea lor de zi cu zi cu NEETs
- promovarea programului Erasmus+ ca resursă pentru derularea de activități de educație nonformală în domeniul educației antreprenoriale, ca instrument de inserție profesională și combatere a excluziunii sociale
- promovarea cooperării între partenerii proiectului dar şi împărtăşirea bunelor practici cu privire la antreprenoriat social si incluziunea socială

Intâlnirea internațională s-a bazat pe metode de educație non-formală: jocuri de integrare, jocuri de teambuilding, simulări, ateliere de lucru pentru redactarea unor schițe de proiect, prezentari teoretice, discuții, brainstorming, dezbateri, prezentarea programului Erasmus + si a certificatului Youthpass, crearea unor planuri de afaceri, prezentarea situatiei antreprenoriatului social în tările participante, vizită de teren la un tânăr antreprenor, seri interculturale, sesiune de evaluare si reflectie individuală și de grup. Au fost abordate concepte de îmbunătățire socială și de transformare socială, managementul responsabil, CSR, instrumente de management de afaceri, inovare, problema generarii de profit în relație cu sustenabilitatea etc.
Pe parcursul mobilității, participanții au dobândit metode si tehnici folositoare pentru inserția pe piața muncii a tinerilor NEETs, pe de-o parte dar și pentru dezvoltarea personală a acestora si pentru inițierea de afaceri sociale.
 Participanții au avut ocazia sa colaboreze și să comunice într-o maniera activă și constructivă, să descopere diversitatea culturală a fiecărei țări participante la proiect și să dezvolte idei privind implementarea de activități în domeniul antreprenoriatului social.





luni, 2 octombrie 2017

Webstock 2017

Webstock-ul este evenimentul dedicat mediului online cel mai așteptat de către pasionații de social-media din România și reușește să reunească o bună parte dintre cei mai activi internauți din țara noastră. Evenimentul este și prilejul ca cei interesați de acest stil de viață să se pună la curent cu noutățile din domeniu, să afle noile trenduri în materie de promovare online, dar și să lege și să sudeze noi relații și parteneriate de colaborare.
Și în acest an organizatorii au adus în fața publicului oameni care ne inspiră. Termenul nu este ales întâmplător, mai ales dacă este să ne uităm mai atenți la numărul mare de membrii pe care îi numără comunitățile strânse în jurul lor. Ceea ce este cel mai important este că mulți dintre acești oameni strâng în jurul lor alți oameni care au la rândul lor comunități însemnate de cititori care sunt într-o proporție mai mică sau mai mare influențați de opiniile și ideile bloggerilor sau internauților.
Vrem nu vrem, trebuie să recunoaștem că internetul a devenit principala sursă de inspirație, documentare sau lectură a tinerilor secolului XXI , practic actuala și viitoarea generație. Acest lucru îi transformă pe internauți și în special pe creatorii de conținut influenceri, oameni care la rândul lor influențează alți oameni și generează tendințe în domenii diverse – tehnologie, moda, bucătărie, timp liber etc.
Astfel de evenimente cum este Webstock –ul adună laolaltă oamenii din mediul online care se prezintă în fața colegilor de breaslă și nu numai ca orice alt cetățean, pentru că în primul rând și ei sunt oameni și mai ales le place să socializeze în offline, înlăturând astfel mitul conform căruia bloggerii, vloggerii, instagramerii  sunt niște indivizi antisociali care se ascund în fața unor calculatoare sau a unor pagini de internet și nu scot niciodată capul la lumina zilei. Exact acest lucru s-a petrecut și la Webstock 2017, când întreaga comunitate social-media s-a reunit s-au prezentat proiecte prezente și viitoare și s-au înfățișat în fața lumii așa cum sunt – oameni.
Evenimentul în sine a cuprins mai multe secțiuni și părți: Social media talk, Finding inspiration, Influencer marketing session, Blogging session, Instagram session, Best practices session, New digital ideas session, Case studies session.
La aceste sesiuni am avut onoarea de a cunoaște și auzi oameni de succes și poveștile lor. Cu toții căutăm rețeta succesului, dorim să ajungem în topul domeniilor noastre și nu de puține ori credem că putem reuși peste noapte. Întâlnindu-i pe acești oameni, unii dintre ei foarte tineri, mi s-a conformat încă odată, dacă mai era cazul, că singura rețetă a succesului este munca, munca asiduă alături de dorința de a reuși chiar și în momentele în care pare că ai dat-o în bară – este sfatul pe care ni l-a dat un om, chiar dacă foarte tânăr, de succes care la numai 23 de ani a reușit să aibă două ateliere de producție – tehnologie, în București și Râmnicul Vâlcea și să-și exporte produsele pe tot globul, având ca una dintre principalele piețe de desfacere  China. Poate pentru mulți nu pare cine știe ce realizare, dar dacă îi aflăm și povestea începem să ne gândim de două ori asupra noastră și asupra modului în care acționăm.
Cel despre care vorbesc se numește Ionuț Budișteanu are 23 de ani și și-a început activitatea în laboratorul de informatică al liceului unde studia, pentru că părinții nu-și permiteau să-i cumpere un PC. De la acest nivel a pornit omul despre care vorbesc, o persoană care ne poate inspira pe mulți și ne poate determina să muncim mai mult pentru a ne atinge obiectivele.

Pentru cei care vor dori să cunoască mai multe astfel de persoane și să se convingă singuri dacă cele spuse sunt chiar așa pot urmării înregistrarea evenimentului sau pot vedea pozele făcute la Webstock2017 și dacă aceste imagini îi conving se pot înscrie la anul la Webstock 2018 și să participe alături de comunitatea social-media la eveniment.

joi, 28 septembrie 2017

BANCURI - cu, despre și pentru bărbați

 Care sunt cele 3 tipuri de bărbați:
1- Curajosul vine acasă beat la trei dimineața. Nevasta îl așteaptă la ușa, cu matura în mână.
Curajosul o întreabă:
– Vrei să mături, sau vrei să zbori undeva?
2- Neînfricatul ajunge beat acasă la trei dimineața. Duhnește a parfum și are cămașa mâzgălită cu ruj. Îşi apuca soția de fund și îi zice:
– Acum e rândul tău.
3- Îndrăznețul vine acasă beat la trei dimineața. Soția lui stă în pat, trează. Îndrăznețul apucă un scaun și îl așază lângă pat.
– Ce faci cu asta? întreabă nevasta, înfuriată la culme.
– Vreau să stau în primul rând când începi circul.


Cum conjugă un misogin verbul "a frâna " :
- Eu frânez - Tu frânezi - El frânează - Ea ... vine şi ne lovește.


Cum se cheamă un bărbat inteligent, sensibil şi aspectuos?
– Un zvon.



Un bărbat vrea să renunțe la viața de burlac, dar nu îşi găsește aleasa inimii. Într-o zi, un prieten îl sfătuiește:
– Mă, tu ești în urmă cu tehnologia. În ziua de astăzi îți găsești nevastă imediat dacă pui un anunț pe internet. Bărbatul, cu o ultimă speranță, pune un anunț pe un site de matrimoniale: ”Bărbat săturat de viața de burlac, 30 de ani, foarte răbdător şi iubitor. Caut nevastă!”. A doua zi, observă că a primit sute de răspunsuri la anunț: ”Te rog frumos, ia-o pe a mea!!!”

Cum iți arată un bărbat ca îşi face planuri de viitor?
Vine acasă cu două cutii de bere, în loc de una.

Doua prietene se confesează una alteia:
1: Cum a fost seara ta de ieri?
2: Un dezastru total! Soțul a venit acasă, a mâncat în 4 minute mâncarea pe care o gătisem toata după amiaza a fost gata, am făcut dragoste 3 minute și apoi a adormit în doua minute. Tu?
1: Superbă! Am ajuns acasă, soțul mă aștepta deja, m-a invitat la o cină romantică la restaurant. După cină ne-am plimbat la braț o oră întreaga sub cerul înstelat. Acasă, a aprins zeci de lumânări în jurul nostru, preludiul a durat o oră după care am făcut dragoste înfocată o oră întreagî și apoi, am stat amândoi de vorba încă o altă oră. A fost o seara de neuitat!

În același timp, soții discută între ei în pauza de prânz:
1: Cum a fost seara ta de ieri?
2: Geniala: mâncarea era gata când am ajuns acasă, am mâncat, am făcut dragoste și ne-am culcat. Dar seara ta?
1: A fost un dezastru ! Am ajuns acasă devreme ca sa instalez noul dulap. Mașina de găurit a provocat un scurtcircuit, nu am reușit să repun curentul în funcțiune. Când a venit ea acasă, ca să putem manca ceva, a trebuit să o scot la un restaurant. Mâncarea a fost atât de scumpă că nu mi-au mai rămas bani de taxi ca să ne întoarcem așa ca ne-am întors pe jos. Acasă a trebuit să aprind lumânări ca să putem vedea ceva. Îmi venea sa explodez de nervi și draci așa ca mi-a trebuit o oră până m-am excitat și încă o oră ca să termin. Pe urma mi-a trebuit încă o oră ca să adorm pentru că în tot timpul ăsta nu i-a tăcut gura nici măcar o singură secundă...


Tinerii căsătoriți:
Ea:
-Draga tu nu te gândești toata ziua decât la sex; nu am putea să
discutăm puțin și despre artă, despre literatură?..
-Bine...l-ai citit pe Balzac?
-Nu.
-Care e ultima pictura a lui Luchian?
-Nu știu!
-OK, atunci hai in pat!


sâmbătă, 26 august 2017

Webstock ediția a X-a

Lumea bloggosferică se pregătește pentru unul dintre cele mai mari evenimente dedicate acestei ramuri, din România. Evenimentul va avea loc pe 29 septembrie în București la Jw. Marriott Hotel începând cu orele 9:00.

Webstock se află la ediția a X-a și deja se transformă într-un eveniment de lungă tradiție, care decide care sunt noile tendințe în bloggosferă și în mediul internaut, precum și care sunt noile descoperiri tehnologice care poate să facă viața mai ușoară pasionaților de blogging. În breaslă se zice că nu te poți considera blogger serios dacă nu participi la Webstock.
Totodată evenimentul le oferă șansa internauților de a se cunoaște și în offline, nu doar în mediul virtual, să lege prietenii și colaborări pe termen lung.
Dacă nu te-ai înscris până acum la eveniment, faci parte dintr-una din următoarele categorii: bloggers, vloggers, influencers, media celebrities, digital managers, social media consultants, digital managers, instagramers, PR specialists, community managers  și dorești să faci acest lucru, o poți face accesând linkul, iar pentru detalii suplimentare legate de programul evenimentului și despre temele de discuții aveți la dispoziție pagina oficială a evenimentului.
De asemenea Webstock are și o rubrică specială dedicată persoanelor care s-au implicat în proiecte de succes, de lungă durată și care și-au construit în jurul lor o comunitate importantă, prin care aceste personalități și proiectele lor sunt promovate și votate ca fiind cele mai de succes. Propunerile pentru nominalizări for putea fii făcute la adresa aceasta și completând formularul aferent. Cu alte cuvinte, dacă cunoști astfel de exemple de oameni și/sau de proiecte le poți propune (gratuit), pentru a le face cât mai cunoscute și pentru a fi votate de întreaga comunitate internaută din România și nu numai.
Categoriile la care se pot face nominalizări sunt: Publishing, Utility, Best Use of Photography, Influencer Campaigns, Special Projects, Social Media Projects, Mobile Applications, Corporate Blogs, Innovation, Best Brand on Instagram, Best Use of Video in Online. 
Vă aștept, cu cățeii și purceii voștri online, să ne reunim în număr cât mai mare la cea de a X -a ediție a Webstock!


sâmbătă, 1 iulie 2017

Pe meleaguri hunedorene

Și pentru că tot veni vorba de căldură, ce ați zice de o relaxare la piscină într-un loc departe de agitația urbană, într-un loc în care civilizația și natura se împletesc și reușesc să te desfete? Ei bine, noi am găsit un astfel de loc, zic noi, referindu-mă la subsemnatul alături de trupa de bloggeri.
Cum toată lumea caută să evadeze din agitația și toropeala tropicală ce a invadat România, am decis să facem și noi același lucru.
Am ales o zonă în care personal nu mai fusesem de mai bine de 10 ani și eram curios să văd cum a evoluat zona și cu ce mă poate surprinde după atât vreme. Hunedoara, pentru că despre ea este vorba, nu pare să se fi schimbat prea mult în ultimii ani; exceptând eventual cele câteva supermarketuri apărute și câteva fațade de blocuri renovate, timpul pare să fi stat în loc pentru această zonă.
Nu a fost neapărat un aspect negativ pentru noi care ne propusesem să scăpam de agitația urbana, de arșiță și doream să ne relaxăm și pe cât posibil să ne distrăm.
Avantajul acestui oraș este că se află la doar câteva minute de alte câteva mici orășele de provincie, liniștite și nu foarte aglomerate, lucru rar întâlnit în ziua de astăzi. Și cum niciunul dintre noi nu era de-al locului, a trebuit să căutăm cazare, și unde altundeva am fi putut sta decât la una din vilele complexului Gorunul, o locație de patru stele, unde am fost primiți cum se cuvine de către Călin, cel care s-a oferit să ne susțină în tentativa noastră de a cunoaște zona Hunedoarei.



După ce ne-am primit fiecare camera și ne-am odihnit după un drum destul de istovitor, a doua zi am plecat către cea de a doua locație – locația de distracții, care era la o distanță nu foarte mare, mai ales că aveam și o autostradă care să ne ducă până acolo. Băile Daco-Romane, pentru că despre ele este vorba se află în localitatea Geoagiu Băi și beneficiază de prezența în zonă a mai multor izvoare cu apă termală ce alimentează piscinele complexului.

Având în vedere că temperaturile erau foarte ridicate și în zonă, o bălăceală în piscină era tot ceea ce ne puteam dori. Apa a fost super, la o temperatura medie de 28 de grade, ideală pentru o zi toridă.
Și ca să fie tacâmul complet, seara am fost invitați și la discotecă, la deschiderea Tarabostes, club desfășurat în dreptul uneia dintre piscinele complexului.


Ce poate fi mai inspirat decât să participi la o petrecere in aer liber la piscină, cu muzică și alături de prieteni?

PrinHD2017 este un eveniment organizat de Călin Bobora. Proiectul este sponsorizat de Vila HDComplexul Gorunul și este susținut deTarabostes Geoagiu BăiBăile Daco-Romane Geoagiu BăiPizzeria Napoli șiT@O Prodcom.

marți, 6 iunie 2017

Degustare de vin cu iz istoric

Legenda spune că într-o sticlă de vin de calitate se află mai multă filozofie decât în toate cărțile lumii scrise până în prezent. Într-adevăr, dacă este să analizăm cum au fost create marile invenții ale lumii – după un pahar de vin în plus și o minte pusă pe năzbâtii, dar și faptul că mai toții marii filosofi, artiști și conducători ai lumii au fost atrași de această licoare, putem spune că vinul este o substanță magică.
Poate tot de magie și misticism este vorba și de rolul important pe care l-a jucat vinul și pe care încă îl mai joacă, în diferitele ritualuri și rituri religioase, plecând de la religiile precreștine până în prezent.
Se cunoaște faptul că actualul teritoriu al României a fost, este și cu siguranță va fi în continuare, strâns legat de producerea vinului. Încă de pe vremea vechilor daci, locuitorii acestei zone au fost atrași într-un mod special de această băutură, pe care mulți o considerau – licoarea zeilor. Cunoaștem deja celebra poveste cu  Burebista și cu faimoasa s-a decizie de a arde viile. Evenimentul s-a petrecut în contextul în care dacii ajunseseră să iubească atât de mult vinul încât uitau să mai muncească și să se mai ocupe și de treburile cu adevărat importante pentru societatea de la acea vreme – munci, familie, războaie. Chiar dacă acum 2000 de ani s-a încercat prima măsură prohibitivă din istoria omenirii, ea nu a reușit, oamenii acestor teritorii reușind să-și refacă relativ rapid culturile de viță de vie, chiar dacă valoarea produsului finit a avut de suferit.
Poate iubirea deosebită a dacilor/românilor pentru vin poate fi trecută de unii la capitolul așa nu, dar oamenii se mândresc cu tradițiile lor și consideră producerea/savurarea vinului parte a identității naționale la care nu vor renunța prea curând.
Și pentru că tot am făcut o scurtă trimitere la istoria legată de vin, trebuie să menționăm și faptul că dacii și ulterior românii aveau un adevărat ritual al băutului/degustatului vinului – îl savurau băut din pocale cât mai modeste sau chiar din cornul unor animale, fără adaos de apă sau îndulcitori sau plante aromate, pentru a nu-i altera calitățile; fiind preferat vinul cât mai corpolent, bogat în tanini și cât mai alcoolizat. Ba mai mult, dacii îi desconsiderau pe cei care își permiteau să schimbe ceva la acest ritual.
Tot despre istorie și vin a fost vorba și la Brânzeturi cum se cuVin, evenimentul organizat de AsBO și dictionarculinar.ro la Hotel Rexton.

Evenimentul a fost desfășurat după modelul clasic: s-au prezentat câteva vinuri, s-au degustat, s-a povestit despre istoria lor, iar apoi s-a încercat combinarea lor cu brânzeturi de calitate.
Nu întâmplător am făcut o scurtă introducere cu referințe istorice. La degustare am avut plăcerea de a servi numai vinuri originare de pe teritoriul României, fiind practic soiuri marcă înregistrată națională, combinate, ca de obicei cu brânzeturi de calitate. Este vorba despre: FeteascăRegală  – Brie, crackers, Fetească Neagră –  Cașcaval Sofia Delaco, struguri negri, Băbească Neagră – Grana Padano Delaco, piper mozaic.  Combinațiile au fost propuse de către un somelier și un pasionat de bucătărie.
Chiar dacă gusturile sunt extrem de subiective și diferă destul de mult de la un om la altul, pot spune că și de această dată combinațiile propuse au fost reușite și merită încercate și acasă. Personal nu m-am putut decide care a fost combinația pe aș putea-o pune pe primul loc, așa că las la alegerea fiecăruia să încerce fiecare dintre acestea și să decidă singur care este mixtul preferat.
Și pentru că tot am făcut referire la istorie în cursul acestui articol, vreau să închei tot în aceeași notă, de data aceasta cu o scurtă povestire/legendă cu privire la originea denumirilor de Fetească și Băbească, pe care am aflat-o la acest eveniment:
Legenda spune ca Stefan cel Mare a dat numele celor 2 soiuri de vin, Fetească Neagră și Băbească Neagră. Se spune ca întorcându-se înfometat și însetat după o bătălie, s-a oprit într-un sat și a cerut ceva de mâncare și de băutură. O tânără fată i-a adus un vin roșu si bun, iar o femeie în vârsta i-a adus un vin roșu cu un gust minunat. Pentru ca vinurile n-aveau nume, Stefan cel Mare le-a numit Feteasca Neagra si Băbească Neagra.