miercuri, 24 iunie 2015
joi, 21 mai 2015
Banc - Filosofie Bisericescă
Toată viaţa m-am rugat la Dumnezeu să mă ajute să devin
bogat.
După ce am apucat să merg pe la biserică mai des, am înţeles că Dumnezeu lucrează pe alte căi.
Trebuie să fur întâi, apoi să mă rog să mă ierte!
După ce am apucat să merg pe la biserică mai des, am înţeles că Dumnezeu lucrează pe alte căi.
Trebuie să fur întâi, apoi să mă rog să mă ierte!
marți, 19 mai 2015
Bârfe, zvonuri şi minciuni
Cum spune olteanul: fusăi aici, făcui
asta J.
Ei bine asta zic și eu, adică – aici
= Teatrul Național București, iar asta =
am vizionat piesa – Bîrfe, zvonuri și minciuni.
Probabil
că la o primă vedere nu sună extraordinar, până la urmă este doar o piesă de
teatru, nu? Ei bine… NU. Este cea mai bună piesă de teatru la care m-am dus. Nu
sunt eu cel mai cunoscut critic în domeniul cultural, dar nici vreun
necunoscător, piesa este genială și se încadrează perfect și în cotidianul
românesc, spun asta pentru simplul motiv că dacă n-ai știi că este o piesă
scrisă de un american – Neil Simon, ai putea jura că este una scrisă de un
român. Evident un merit îl are și regizorul – Ion Caramitru și actorii de pe
scenă care și-au jucat rolurile colosal.
Ideea generală a piesei este una banală
– dorința de sinucidere a unui individ care împlinește 10 ani de căsnicie și
află că nevasta îl înșela. Deși descrierea poate părea că este mai degrabă a
unei telenovele, este de fapt tema principală a unei comedii de succes. După cum
probabil bănuiți, sinuciderea a fost un fiasco – gen Năstase – adică tipul nu a
reușit să se împuște decât în lobul urechii. În fine, de la acest incident se
nasc o serie de situații care mai de care mai bizare și mai comice, create de
către invitații la petrecerea de 10 ani a căsniciei incapabil-sinucigașului.
Fiecare cuplu care sosea la petrecere
intra într-un carusel al problemelor compus dintr-un colaj de probleme
personale la care se adaugă cele create la fața locului de către ei și de către
ceilalți.
Toate aceste situații prezentate în
piesă ne arată fața reală a oamenilor și modul în care se comportă un individ
pus într-o postură dificilă, în care trebuie să ia anumite decizii – atât în
ceea ce îi privește pe ei în mod direct, cât și pe ceilalți. De multe ori cei
care pretind că-ți sunt prieteni apropiați – atunci când îți merg treburile,
sunt în fapt persoane care se gândesc doar la binele propriu, se gândesc doar
la ceea ce ar pierde dacă nu ar mai fi alături de tine. În loc să se gândească
cum ar putea să te ajute în momentele mai dificile ale vieții, se gândesc doar
cum pot să-și salveze propria piele. Din reacțiile lor pline de exces de zel și
mai puțin de analize la rece a
situației care să le ofere șansa de a ieși din încurcătură.
Finalul poveștii îi prinde pe cei
implicați în poveste într-o situație pe muchie de cuțit – în încercarea lor de
a mușamaliza tentativa de sinucidere a viceprimarului orașului New York, cel
pentru care lucrau cu toții și de pe spinarea căruia își câștigau existența și
își întrețineau un stil de viață luxos
și plin de privilegii; se văd nevoiți să se salveze de ancheta poliției,
sosită la locul petrecerii/sinuciderii să verifice un accident de mașină în
care fusese implicat unul dintre invitați. Momentul este unul ce abundă în
situații comice în care se pun singuri actorii poveștii.
Dintre cei doi ofițeri sosiți la fața
locului remarcată se face femeia, o negresă extrem de simpatică (YO MAMA) ce se
încadrează într-un tipar-clișeu al filmelor americane cu polițiști de culoare.
Deși nu a avut foarte multe replici, fără prea multe cuvinte, ci doar
interjecții – aha aha… a creat un rol
ce a făcut sala să aplaude frenetic la apariția ei.
La spectacol am avut şansa să fiu în
apropierea lui Radu Beligan, care în ciuda vârstei și a problemelor de sănătate
avute în ultimele luni a fost atât de entuziasmat de prestația actorilor și de
calitatea de excepție a spectacolului încât nu s-a mai putut abține și s-a
ridicat să aplaude în timpul spectacolului ovaționându-i pe actori.
miercuri, 6 mai 2015
PRO sau CONTRA consumului de CANNABIS
Fraţilor de ceva
vreme mă tot străduiesc să abordez un subiect, care pentru unii s-ar putea să
fie mai sensibil, iar pentru alţii o să stârnească reacţii de genul: foarte
tare frate. Este vorba despre legalizarea sau nu a anumitor plante, considerate droguri uşoare. O să mă axez
pe un singur exemplu: cannabisul.
Mai toţi tinerii
din ziua de astăzi îl cunosc mai degrabă sub denumirea de marijuana şi îl ţtiu
doar ca drog recreaţional.
În fapt, planta de
cannabis are cu mult mai multe calităţi
şi posibile întrebuinţări, de la posibilitatea folosirii fibrelor sale în
industria textilă, până la folosirea seminţelor
şi extractelor din această plantă în medicină şi farmacie. Planta în
sine a fost utilizată de cel puţin 10 000 de ani, existând numeroase izvoare
istorice care să ateste acest lucru. Arealul acestei plante şi implicit al utilizării sale este foarte vast, cuprinzând
în întregime zona Euro-Asiatică, din Taiwan până în estul Europei, înclusiv pe
teritoriul vechii Dacii.
Utilizările saleerau dintre cele mai diverse: în China şi India a fost folosită în medicină
datorită proprietăţilor sale antiseptice şi calmante – utilizată în cazul
durerilor de cap/dinţi, a spasmelor musculare şi în cazul tulburărilor
digestive. Tot pentru proprietăţile sale
medicinale a fost utilizată încă din cele mai vechi timpuri şi în actualul
teritoriu acorperit de popoarele musulmane din sud-vestul Asiei şi chiar
Egiptul antic.
Pe teritoriul Asiei
Mici (Turcia de astăzi) şi Tracia (inclusiv Dacia), cannabisul era utilizat de
către şamani în timpul ritualurilor, existând şi un tip special de şamani care
foloseau în mod deosebit proprietăţile psihotrope ale plantei de cannabis – kapnobatai – adică, cei care merg pe nori de fum. Se cunoaşte deja faptul că vechii
daci consumau această plantă în timpul ritualurilor de invocare ale lui Zamolxis.
Dar cum vremea
invocării vechilor zei a apus de ceva vreme, nu o să dau foarte multe detalii
despre aceste lucruri, ci o să mai adaug
doar câteva detalii despre alte câteva utilizări ale cannabisului şi
anume: fibrele sale au fost şi încă sunt utilizate în industria textilă – acum doar
în cazul frânghiilor, iar seminţele sale încă mai sunt folosite în crearea de uleiuri speciale şi în
alimentaţia păsărilor, animalelor şi peştilor.
Proprietăţile sale
curative şi analgeziceau fost folosite pe scară largă până la începutul
secolului al XX-lea, când în America au apărut primele mişcări Neo-Protestante
care susţineau scoaterea în ilegalitate şi interzicerea totală a plantelor şi
substanţelor ale căror efecte secundare erau de natură psihotropă. Evident pe
această listă s-a aflat şi planta de cannabis, care începuse să fie consumată
şi în scop recreaţional – atât de tineri, cât şi de către membrii cercurilor
din înalta societate. În urma acestor proteste ale grupurilor de factură
religioasă Guvernul American a luat decizia de a interzice treptat aceste
plante, iniţial printr-o taxare suplimentară şi prin reglementarea lor, iar mai
apoi prin interzicerea toatală. În perioada războiului contra Japoniei,
Guvernul American a suspendat legile de interzicere a cannabisului, când a
constatat că poate folosi acest lucru în timpul deflagraţiei mondiale. Cu alte
cuvinte – dacă ne ajută să câştigăm ceva îl legalizăm, dacă nu NU.
Pe scurt,
demonizarea acestei plante a avut cauze în primul rând de natură religioasă, se
cunoaşte deja faptul că mai toţi marii oameni de cultură, artiştii şi oamenii
de ştiinţă au fost consumatori de plante sau substanţe cu efecte psihotrope –
cannabis, opiu (din seminţede mac), absint (peliniţă) etc. Putem spune că
plantele şi substanţele respective stimulează activitatea cerebrală, fie şi
numai prin simplul fapt că te ajută să te deconectezi de realitate şi de
stereotipuri – asta nu înseamnă că dacă le consumi, devi automat mai
inteligent, că dacă eşti cretin planta nu te ajută să devi un filosof de
anvergură, ci doar dacă ai ceva potenţial, el poate fi ajutat să iasă la
iveală.
Şi pentru că tot am
vorbit în nenumărate rânduri despre Biserică
şi despre implicaţiile sale negative ce cauzează societăţii şi evoluţiei sale
şi de această dată îi mai alocăm căteva puncte negative – în primul rând că a
dus la interzicerea unor lucruri care ar putea aduce banii buni la PIB
statului, îi ajută pe oameni să se
relaxeze şi interzice crearea unor noi tratamente eficiente, pentru tratarea
unor efecţiuni şi asta sub ce
considerent: că nu este bine să gândim să avem bani, doar ei trebuie să
beneficieze de aceste lucruri. Ei trebuie să aibăbani – că nu plătesc taxe şi ei trebuie să gândească pentru noi, că noi nu suntem capabili.
Ar trebui să ne
gândim la un lucru (este o întrebare pe care mi-o pun de ceva vreme şi la care
încă nu am gâsit un răspuns, poate mă ajutaţi voi) – de ce toate culturile şi
civilizaţiile planetei, din cele mai vechi timpuri se folosesc de substanţe si
de plante cu efecte psihotrope? Până în
prezent nu am cunoştinţă de o astfel de cultură sau civilizaţie care să
utilizeze aşa ceva. Şi atunci vine următoarea întrebare: de ce l-am interzice,
mai ales că efectele lor nu sunt atât de nocive pe cât ni se spune (mă refer
doar la plantele considerate în prezent droguri uşoare şi pot fi folosite şi la
tratamente medicale) şi în plus pot aduce bani la bugetul statului fără a mai
impozita bacşişul chelnerilor.
O să dau un
exemplu, cazul Olandei, unde de ceva ani s-a legalizat cannabisul pentru
consumul recreaţional – efectul? – scăderea numărului de consumatori de alte
substanţe, mult mai periculoase gen: cocaina, amfetamina, etnobotanicele – şi în
plus au venit mai mulţi bani la buget. În ţările unde consumul de cannabis este
legal au un standard de viaţă mult peste medie, iar criminalitatea este mult
mai scăzută, iar gradul de mulţumire al cetăţenilor faţă de viaţa lor este la
cele mai înalte cote.
În final vă las pe
voi să decideţi singuri care este soluţia (eu mi-am exprimat punctul de vedere),
ascultând melodia
marți, 5 mai 2015
ANAF-ul, Bacşişul şi Biserica
Tot văd în ultima
perioadă o campanie de vizibilitate a celor de la ANAF, prin care ne
reaminteşte, cu orice prilej, că avem datoria de buni români, să ne plătim
taxele, să cerem bon fiscal etc.
Poate într-o ţară
normală o asfel de campanie nu se ducea sau nu era atât de enervantă, cel puţin
pentru mine, dar din discuţiile avute cu
cunoscuţi cred că nu sunt singurul în
situaţia asta.
Ceea ce mă scoate
din sărite efectiv nu este campania în sine şi mesajul ei, că este normal ca
într-o ţara normală (ca doar la astea mă raportez), oamenii îşi plătesc taxele
către stat, tocmai ca el să poată exista, dar la noi, în Românica, nivelul de
taxare este îngrozitor de mare, ba chiar aş putea spune că este de-a dreptul
sufocant. Şi este aşa numai pentru cei din păturile muncitoare, pentru cei care
vor să facă şi altceva în viaţa lor, nu să stea să aştepte pomenile sociale sau
campaniile electorale, dar care nu au avut şansa să fie în funcţii de conducere
sau interlopi.
Ei bine, se pare că
dacă vrei să munceşti în ţara asta eşti
aspru pedepsit şi eşti obligat să treci prin multe furci caudine. Odată regimul
fiscal este înăbuşitor, pe de altă parte birocraţia şi funcţionarii besmetici
sau chiar de multe ori dobitoci de-a
dreptul, care îţi râd în nas când îi întrebi câte ceva sau când te duci să
achiţi taxele. Şi de parcă asta n-ar fi tot, mai vine şi situaţia aia când ai
nevoie de ceva de la instituţiile statului – şcoală, spital, poliţie,
judecătorie etc. pentru o hârtie, o ştampilă sau nişte amărâte de analize –
acolo ESTE DEZASTRU. Dacă mai analizăm şi situaţia în care vrei să te duci să
te relaxezi undeva – mare, munte- bătaia de joc este şi mai mare, că de, nu
toţi avem elicoptere să nu ne pese de drumuri, cozi şi condiţii de rahat.
În situaţia asta mă
văd îndreptăţit să mă întreb: de ce dracului trebuie să mai plătesc taxe şi
impozite în ţara asta???? Doar ca să aibă ce să fure agaricii care conduc ţara
asta demnă de lumea a treia? Doar ca să aibă de unde să dea pomenile electorale
pentru cei care zac pur şi simplu pe marginea şanţului şi care în timpul
alegerilor votează cu zece mâini tot pe cei care mă fură pe mine românul
care-mi plătesc taxele?
Acum dacă mă duc la
o cafea sau o bere cu prietenii sunt obligat să văd porcarii de afişe pe care
stă scris un rahat de text în care ANAF-ul îmi reaminteşte că trebuie să cer
bon fiscal şi că am datoria să cer bon şi pentru amărâtul ala de bacşişi pe
care i-l las tpei care mă serveşte la masă, pentru că mi-a zâmbit? Ce-mi oferă
statul în locul acestor taxe, ce le oferă statul barmanilor şi ospătăriţelor în
schimbul acelui ciubuc pe care-l impozitează cu nesimţire, cu ce drept?
Cu alte cuvinte,
după ce stau ca dobitocul să depun N-şpe declaraţii pe la financiar, stau la
cozi să plătesc taxe, dau de cretini puşi în funcţii de conducere ale
agenţiilor statului şi după ce mi s-a mai dus o altă zi din viaţă, vreau şi eu
să mă relexez şi să uit de ziua de rahat de care am avut parte, pentru că am
vrut să fiu un bun român (că parcă aşa apare în reclamele celor de la ANAF –
făcute tot pe banii noştri), am parte tot de stres, pentru că ANAF-ul ţine
să-mi amintească încă odată că am obligaţia ...
Cine a fost idiotul
care a propus o astfel de măsură nu ştiu, dar cert este că nu face altceva
decât să irite şi să te facă să doreşti să pleci cu prima ocazie din ţara asta –
frumoasă, dar plină de dobitoci şi hoţi.
Aş dori să le dau o
sugestie ăstora care susţin că: trebuie să avem mai mulţi bani la buget. Păi de
ce să aveţi mai mulţi bani la buget, nu vă mai ajung banii pe care-i furaţi sau
ce? Că oricum nu faceţi nimic altceva cu ei. Iar dacă aţi avut vreo revelaţie
absurdă (pentru voi), şi aveţi în plan chiar să faceţi şi ceva pentru aştia
care plătim taxe şi impozite – TAXAŢI BISERICA,
de ce popii să nu dea factură pentru serviciile pe care le prestează –
nunţi, botezuri, înmormântări, de ce Biserica nu plăteşte taxe şi impozite aşa
cum se întâmplă în ţările civilizate? Până şi în Cipru, tot ortodocşi, Biserica
a donat statului jumătate din averile sale, PENTRU CA CIPRIOŢII SĂ NU SUFERE
PREA TARE DIN CAUZA CRIZEI ŞI SĂ DEMONSTREZE CĂ BISERICA ESTE ALĂTURI DE
POPOR. Asta nu o să se întâmple la noi,
pentru că cei care conduc instituţiile de cult sunt mână în mână cu mafioţii
care conduc ţara şi evident îşi vor partea, mai ales că se implică şi în
campaniile electorale – unde îi ridică în slăvi pe candidaţii jefuitori şi îi
transformă chiar în icoane, le pictează chipurile pe pereţii bisericilor.
luni, 4 mai 2015
Proiectele societăţii civile dezvoltate pe internet şi la TV
Ca să folosim o
vorbă a olteanului – o făcui şi p’asta. Şi ca să fiu mai explicit – fusăi şi eu la TV şi nu oricum, tam nesam aşa, doar să apar pe
undeva pe acolo, la o filmare obscură, ci chiar fusăi invitat la o emisiune, în
calitate de Preşedinte al Asociaţiei Evolve – reprezentant al
societăţii civile craiovene şi în calitate de blogger, că de, mai sunt şi
blogger nu doar ONG-ist.
Am fost alături de
o altă invitată, Mirela Coman, o colegă din blogosferă şi ea ONG-istă şi de
moderatorul emisiunii – Mihai Firică, căruia îi mulţumesc şi pe această cale, pentru invitaţie, nu de alta, dar poate
mă mai invită – să mă vadă şi pe mine lumea J
Subiectele emisiunii,
după cum probabil bănuiţi, au fost legate de blog/internet şi de proiectele în
care suntem implicaţi şi cum le promovăm în online.
Deşi aveam impresia
că o să mă bâlbâi, din cauza emoţiilor – că de, nu sunt toată ziuă pe la TV şi
în emisiuni în direct, ei bine – emoţiile nu prea au fost sau au fost, dar
insesizabile, deci nu m-am bâlbâit şi mi-am organizat destul de bine vorbele
(cu o excepţie, dar vă las pe voi să o sesizaţi atunci cand o să pun înregistrarea
pe blogg).
Eu am vorbit despre
câteva proiecte ale mele sau în care
sunt implicat ca specialist, pe lângă
alte câteva idei şi păreri legate de ONG-uri, modul lor de promovare şi
impactul pe care-l au asupra comunităţii.
După emisiune, Mihai
ne-a prezentat şi culisele emisiunilor de la Digi 24 Craiova.
sâmbătă, 2 mai 2015
Meciul secolului – Un Bullshit
Evident mă refer la
meciul dintre Manny Pacquiao şi Floyd Mayweather.
Aşteptat ca sosirea lui Mesia pe pământ, acest Meci al
Secolului, aşa cum a fost el promovat în media internaţională, a fost o
dezamăgire pentru fani. Nu mă refer la fanii vreunuia dintre cei doi pugilişi,
ci la fanii sportului în general şi la cei care savurează spectacolul oferit de
sporturile de contact.
Sincer să fiu pot
accepta show-ul făcul în jurul unui astfel de meci, în care s-au investit sute de milioane (undeva peste
200 de dolari), nu de alta, dar trebuie să-şi mai scoată pârleala şi ăştia care
bagă banii în aşa ceva. Până la urmă şi ăsta este un tip de business.
Trecând peste
datele legate de sumele colosale investite, Meciul Secolului pot spune că a
fost un Mare Bullshit (dacă-mi permiteţi expresia).
De ce spun asta? –
Păi, pe lângă faptul că a fost o dezamăgire, din punct de vedere sportiv, ambii
sportivi au fost mult sub nivelul show-ului făcut în jurul lor. Dacă filipinezul
a mai încercat câte ceva în timpul meciului, reuşind să-l pună în mare
dificultate pe adversar, Mayweather a fost mai degrabă un sprinter ţinut pe
ringul de box. A alergat în permanenţă, încercând să fugă de rivalul său, mai
ales după ce a văzut că cele aproximativ 3 lovituri ale sale (cam atât a reuşit
în cele 12 runde), nu au reuşit să-l pună la podea pe Pacquiao.
Strategia a fost
una extrem de simplă, pentru american, dacă nu poţi să-ţi răpui adversarul
(mult mai bun/ pe toate planurile), fugi – fugi dă-i cu coatele, încearcă să nu
te mai pună pe corzi şi să-ţi arunce pumni în cap, chiar dacă ai tu cea mai bună defensivă.
Aşa cum era de
aşteptat (cel punţin aşa au spus loosseri de la PRO-TV), trebuia să câştige
Mayweder, pentru că a părut mai proaspăt pe final şi pentru că PACQUIAO NU A REUŞIT
SĂ AIBĂ ACELE SERII DE LOVITURI CU CARE ERAM OBIŞNUIŢI. Serios!!!!! Dacă nu
reuşesc să arunc 66 de pumni pe repriză, aşa cum a făcut-o până acum
filipinezul, merit să pierd meciul???
Ei bine – aşa s-a
întâmplat cu Meciul Secolului – Un Bullshit. Unul a încercat să ducă o luptă în
ring, iar celălalt a dus una în media – cu mult bling-bling, în care a dus în
extaz cocalarii şi piţipoancele din întreaga lume – mai ales prin
excentricităţile sale, prin cheltuielile cu nemiluita pe tot felul de nimicuri.
Am avut în această
dimineaţă un meci - cică de box – între doi
indivizi total opuşi ca stil de viaţă, ca prestanţă în ring – între un sportiv
total, cu o conduită ireproşabilă şi un show-man, un circar, dar care întâmplător sau nu, a reuşit să
strângă un număr de victorii şi să rămână neînvins şi după acest Meci al Secolului.
Ca să citez din
clasicii în viaţă, foştii copii proşti din curtea şcolii, care-şi luau probabil
bătaie şi de la fetiţele cu cinci ani mai mici decât ei – comentatorii sportivi
de la PRO-TV, care n-au habar de sport-doar îl comentează – era de aşteptat să
câştige show-man-ul, adică Mayweather.
Cum putea rămâne
America fără campion la box, când la categoria grea, cea mai apreciată de către
publicul american, ei nu mai au niciun campion de ani buni la niciuna dintre
versiunile importante? Evident că dacă nu au unul, pot să-l fabrice. Şi asta au şi făcut. L-au adus
pe unu în ring, care să reuşească să rămână în picioare după 12 runde şi care
să încerce să facă circ cât de cât, pentru a-l putea prelucra şi transforma în
campion mondial – ca să mai ia cât de cât din popularitatea lui Klitschko, care
i-a lăsat pe americani fără centură importantă în box, la toate versiunile
categoriei grea.
Sincer vă spun că ceea ce s-a întâmplat în această
dimineaţă în tentativa asta de meci de box – Meciul Secolului, este dăunător
sportului în general şi de acum încolo o să vedem doar sportivi care în loc să practice sportul pe care se laudă că-l practică,
o să înceapă să facă un circ de prost gust pentru a putea căştiga titlul
suprem.
Cu alte cuvinte, în
loc să avem un meci de box, o să avem un număr de circ, între doi moimuţoi puşi
în ring care o să-şi ofere probabil bezele şi panseluţe, o să vină îmbrăcaţi în
ştrasuri sclipitoare ca să ia ochii privitorilor dezamăgiţi, care aşteptau
pumni şi o încleştare între doi sportivi, dar care acum primesc un spectacol de
prost gust în care primează bling-bling-ul şi înjurăturile dinaintea meciului.
O să închei cu un
mesaj pentru cei care conduc sportul şi pentru agaricii care savurează un
astfel de spectacol demn de cocalari şi pitipoance – SPORTUL NU ESTE CIRC,
SPORTUL, ÎN SPEŢĂ BOXUL, ESTE MULT MAI MULT DECÂT – UNII CARE-ŞI PUMNI ÎN CAP. Ştiu
că unul ca Mayweather vinde mult mai bine, mai ales în America, decât unul ca Pacquiao
care stă liniştit în banca lui în viaţa de zi cu zi, nu se afişază cu zeci de
maimuţe siliconate, nu înjură – ba chiar zâmbeşte, nu aruncă cu banii pe toate
rahaturi; dar dacă vreţi să aveţi un campion la box – oferiţi unul adevărat, că
altfel veţi avea doar un circar cu titlul de campion mondial la box, dar care
este o ruşine pentru sportul asta, d’asta boxul nu mai are atâţia fanii ca în anii lui Kasus
Klay şi toţi s-au dus către UFC, MMA sau K1, pentru că pugiliştii au fost
transformaţi din sportivi în circari.
Pentru cei care au
impresia că sunt partinitor şi că sunt subiectiv când fac astfel de afirmaţii
ca cele de mai sus, îi rog să asculte reacţia publicului când a fost declarat
căştigător Mayweather, într-o sală în care erau mai mulţi susţinători ai lui,
decât cei ai filipinezului – publicul care este consumator de spectacole
sportive, mai ales al sporturilor de contact ştie să aprecieze un spectacol
sportiv şi taxează circarii şi mătrăşelile.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)