Un predicator către enoriaşi:
- Câţi vor să meargă în cer?
- Eu! Eu! Eu!... răspund toţi. Numai o doamnă tace.
- Câţi vor să meargă în cer?
- Eu! Eu! Eu!... Dar doamna tace din nou.
- Soră, dumneavoastră nu vreţi să mergeţi în cer?
- Ba da, dar cu altă cursă fiindcă asta mi se pare foarte aglomerată.
luni, 6 octombrie 2014
Genocidul Economic al României
Şi pentru că tot ne
plac nouă subiectele legate de economie şi astăzi voi face o scurtă
recapitulare a măsurilor economice înfăptuite de către Guvernul de Inapţi al României.
O primă astfel de
măsură este legată de recenta rectificare bugetară, care taie masiv din banii de investiţii (mai ales cele de infrastructură), care
aduc plus-valoare economiei naţionale şi zeci de mii de locuri de muncă;
şi se alocă fonduri consistente primăriilor şi consiliilor judeţene (adică ştabilor locali), care să plătească
datorii, salarii etc. dar care în realitate reprezintă pomeni electorale care să
îi stimuleze pe grofii din teritoriu
să se implice activ în campania electorală.
Mulţi ar putea
spune că e normal, că astfel de măsuri au fost luate de 24 de ani, în prag de
campanii electorale. Dar de data aceasta fenomenul a luat o amploare colosală,
mai ales dacă facem o analiză a anilor de după 2000. În primul rând nu se tăiau
toţi banii de investiţii, iar România nu se afla iarăşi în recensiune, fie ea
şi tehnică (în prezent primeşte statutul de tehnic, iar din octombrie va avea
denumirea de recensiune economică pură).
Ceea ce nu pot eu
să înţeleg, de ce după ce s-a bagat O NOUĂ TAXĂ pentru construcţia de
autostrăzi, până în prezent nu s-a construit niciun km nou. Şi
cel mai probabil nici nu se vor mai construi prea mulţi de acum înainte, pentru
că recent, Ministrul de la Drumuri a
anunţat Masterplanul Naţional de Infrastructură,
care paradoxal sau nu, nu cuprinde nici pe departe kilometrii de autostradă
promişi până curând şi a anunţat Că Construcţia de autostrăzi nu mai este o
prioritate pentru România.
Păi cum facem Nene,
imi pui ÎNCĂ O TAXĂ pentru drumuri, iar după îmi zici că nu le vei construi?!? Păi
atunci zic: VREM BANII ÎNAPOI!
Evident că nu vom mai vedea niciun cent din TAXA DE
ŞMECHER aplicată românilor, pentru că se va găsi ce să se facă cu acei bani, cel
mai probabil se va umple golul din buget, lăsat după prăduirea din preajma
campaniei.
În Constituţia României scrie la ARTICOLUL 56
(1) Cetăţenii au obligaţia să contribuie, prin impozite şi prin taxe, la cheltuielile publice. (2) Sistemul legal de impuneri trebuie să asigure aşezarea justă a sarcinilor fiscale.
(1) Cetăţenii au obligaţia să contribuie, prin impozite şi prin taxe, la cheltuielile publice. (2) Sistemul legal de impuneri trebuie să asigure aşezarea justă a sarcinilor fiscale.
Cu alte cuvinte Constituţia este încălcată grav de către acest Guvern.
Deşi se pun o serie
de taxe, doar populaţiei şi firmelor româneşti (IMM-urilor în special), nu se reuşeşte să
se strângă suficienţi bani la buget pentru a face ceva benefic în această ţară.
Recent au început şi micii antreprenori locali să vocifereze
vehement la adresa politrucilor, din cauza numeroaselor taxe pe care trebuie să
le achite, fără a beneficia de facilităţi – infrastructură, legislaţie
clară, sistem de sănătate şi de învăţământ eficiente etc; picătura care a umplut paharul este aşa –numita Taxă pe Stâlp, care practic a blocat
investiţiile în infrastructură (de către mediul privat) şi a sufocat companiile
care deţin astfel de construcţii speciale. După ce tu ca stat tai banii de la
investiţii, acum îi omori şi pe privaţii care creează infrastructură pentru
diverse – electricitate, conducte de apă/gaz/canalizare, apeducte etc. Iar la
toate aceste proteste adresate de către antreprenori, politrucii tac, se prefac
că lucrează şi că nu ştiu nimic.
La toate acestea se
mai adaugă şi accizele de la benzină, alcool, tutun. Toate statele occidentale
au astfel de sisteme de colectare a banilor la buget. Cu o singură menţiune –
se cunosc din timp formulele de calcul ale acestor accize, iar cetăţeanul de
rând ştie cu un an înainte ce taxe urmează să plătească.
La noi însă, deşi
există o lege organică, ce prevede ca formulele de calcul ale accizelor să fie
anunţate cu CEL PUŢIN 6 LUNI ÎNAINTE, şi evident această lege a fost încălcată
de N-ori, iar în prezent încă nu se cunoaşte această formulă pentru anul 2015,
deşi au mai rămas mai puţin de 3 luni până a 1 ianuarie, atunci când ar trebui
să intre în vigoare noile formule de taxare.
Ce este interesant
însă, că exista un istoric interesant al acestor accize şi anume că, ele au
fost în permanenţă modificate astfel încât cetăţeanul
român SĂ FIE JEFUIT. O trecere în revistă a evenimentelor ce au marcat
acest sistem de accizare la făcut Moise Guran pe
blogg-ul personal şi nu o mai reiau şi pe acest blogg.
O ţară fără infrastructură este moartă economic, iar o
ţară moartă economic este uşor de cumpărat – LA BUCATĂ-
O altă aberaţie a
sistemului de taxare românesc este şi LIPSA IMPOZITĂRII AVERILOR ŞI AFACERILOR
BISERICII. Păi dacă în ţara asta se impozitează cetăţeanul pentru absolut
orice, deşi nu primeşte nimic înapoi, de ce Biserica este scutită de taxe? Aceasta
este o întrebare pe care va trebui să o dezvoltăm într-un alt articol.
Deşi m-am arătat de
multe ori PRO în ceea ce priveşte TAXAREA BISERICII şi observ că din ce în ce
mai mulţi cetăţeni susţin acest lucru, încă nu se acţionează în această privinţă, iar unul dintre vice-premieri a declarat: nu cunosc ca Biserica să aibă afaceri. După ce că îşi bat joc de noi prin taxarea
a orice mişcă, mai face şi pe proştii. Cifra de afaceri a BOR este de sute de milioane (declarat – în realitate fiind mult
mai mare). Cum de la astfel de afacerişti nu se percep taxe? Şi mai facem şi pe
proştii.
Oricum ar fi, eu îi
dau dreptate totală tipului astuia, care spune
ce are pe suflet, sincer şi necenzurat J
vineri, 3 octombrie 2014
Genocidul politic al României
Odată cu apropierea
campaniei electorale şi de astăzi chiar începutul ei observăm pe mai toate
canalele de ştiri, fie ele media sau new-media, o serie de informaţii care
incriminează politicieni din mai toate partidele, îndeosebi pe cei cu ştate
vechi în acest simulacru de democraţie.
De ce spun asta,
referitor la simulacru de democraţie? Păi din mai multe considerente, pe care o
să le trec punctual:
-
La
fiecare scrutin electoral au fost dovezi de fraudare ale alegerilor, dar toate
ignorate de fiecare dată,
-
Ponderea
celor care se duc şi votează este mai mică de 50%, iar ponderea analfabeţilor,
beţivilor şi a celor care votează de mai multe ori este nesimţit de mare,
-
Încă
se mai aleg parlamentari puşcăriaşi, care odată aleşi sunt eliberaţi,
-
Deşi
sunt alegeri uninominale, nu contează candidatul, ci sigla sub care candidează.
Chiar dacă este este o cârpă sau un mătăuz, el este ales parlamentar.
La acestea se mai
pot adăuga multe altele cum ar fi participarea cetăţenilor la ceea ce se cheamă
democraţie participativă (termen
lipsit de conţinut la noi în ţară); cel mai mare angajator din România este
statul şi implicit partidul aflat la putere, care trage sforile în mai toate
instituţiile, care sunt politizate până peste măsură.
Într-un asemenea
stat, termenul de democraţie este la
fel de clar ca şi existenţa extratereştrilor. Ca drept dovadă avem şi recentul discurs al Victoriei Nuland, care a adus acuze grave
statelor din Europa de Est. Nu a nominalizat, ci a vorbit la modul general,
lăsând loc speculaţiilor şi eschivelor politrucilor din această parte a lumii. Iar
reacţiile nu au întârziat să apară. Repede premierul român s-a scuzat că nu
poate comenta declaraţiile americanilor referitoare la un stat vecin nouă,
ignorând în nesimţire argumentele clare care ar băga România în aceeaşi oală cu
Ungaria.
Într-adevăr în Ungaria
lucrurile stau mult mai rău din multe puncte de vedere, decât în România, dar
se pare ca la nivelul corupţiei stăm mult mai rău decât vecinii noştrii. Un exemplu
clar îl constituie recentul caz de scandal legat delicenţele Microsoft, caz îngheţat de mult timp, dar recent pus pe tapet
după ce americanii au început propria lor anchetă. Dacă citim numai în linii
mari ştirile apărute, înţelegem şi de ce s-a încercat muşamalizarea acestui
caz, la noi în ţară. Acest scandal de corupţie pare să fie cel mai mare de până
acum, raportându-ne la numele menţionate până acum, că ar avea legături
serioase cu acest dosar.
Dacă ne uităm la
reacţiile politrucilor de la noi din ţară, când vine vorba despre condamnările
de până acum în cazuri de corupţie de la nivel înalt şi la declaraţiile doamnei
Nuland, putem să ne dăm seama că în spusele dumneaei făcea referire şi la
România.
Şi referirile la
ţara noastră, ca fiind un stat corupt nu sunt singulare, fiind făcute cu
fiecare ocazie de către oficialii occidentali.
Putem spune că: ce ne dau ei nouă lecţii de democraţie, stat
de drept şi luptă împotriva corupţiei, când şi la ei există numeroase scadaluri
cu iz de corupţie. Da, dar numai că între noi şi ei există numeroase
diferenţe:
-
Au
un nivel de trai superior, iar faptele de corupţie nu afectează nivelul de trai
al populaţiei,
-
Nu
există discursuri ale politicienilor la adresa judecătorilor care anchetează
cazuri de corupţie ale colegilor de partid,
-
Nu
ignoră instituţiile statului şi rolul acestora în bunul mers al lucrurilor,
-
Nu
încearcă să desfinţeze instituţii ale statului, doar pentru că doresc unii sau
alţii,
-
Când
există doar suspiciuni la adresa vreunui politician, că acesta ar fi greşit cu
ceva, respectivul îşi dă demisia şi se pune la dispoziţia organelor de anchetă,
nu fuge, folosind diferite tertipuri legislative şi nu numai.
În România, faptele
de corupţie sunt mult mai grave, pentru că acestea afectează întregul sistem şi
nu sunt fapte singulare (excepţii), ele definind situaţia generală.
Într-un stat abia
ieşit din comunism, cu o democraţie fragilă (eu aş spune că este ca şi inexistentă)
şi cu un nivel extrem de ridicat al corupţiei, este un stat VULNERABIL. Iar dacă
luăm în calcul şi apropierea de Federaţia Rusă şi recentele conflicte izbugnite
în zonă, pericolul este iminent.
A ignora cu bună
ştiinţă situaţia actuală a statului şi contextul geo-politic al estului
Europei, nu poate duce decât într-o singură direcţie: DISTRUGEREA ROMÂNIEI.
Poate părea că sunt exagerări aceste afirmaţii, dar ar
trebui să fim mai atenţi la ceea ce s-a întâmplat în jurul ţării noastre în
ultimii 10-15 ani şi atunci poate o să înţelegem mult mai bine situaţia.
La începutul anilor
2000 în tot estul Europei s-au iscat aşa-zisele Revoluţii Portocalii, care promovau valorile europene, principiile
democraţiei, lupta împotriva corupţiei şi un nivel de trai occidental.
Rând pe rând aceste revoluţii au fost înăbuşite, cu
sprijinul consistent al Federaţiei Ruse, mai mult sau mai puţin voalat. Ca să
şi exemplificăm:
-
Belarusul
a fost una dintre primele ţări în care au luat naştere aceste revoluţii, care
trebuie menţionat – au avut spijinul populaţiei; la scurt timp a apărut nevoia de finanţare externă a ţării. Şi la
fel de subit a apărut şi ajutorul ruşilor. Ajutor care nu a fost nici pe
departe foarte consistent şi suficient, dar a venit cu impunerii economice şi
politice devastatoare pentru acea
democraţie fragilă. Consecinţele s-au văzut imediat – izolarea externă a
Belarusului şi apariţia unor restricţii pentru populaţie, ceea ce a făcut ca
democraţia lor să pară mai degrabă dictatură.
-
Georgia
a fost şi ea una din republicile cu Revoluţie Portocalie. Rezultatul? Federaţia
Rusă a intervenit militar, în favoarea separatiştilor pro-ruşi, rupând astfel
Georgiei două regiuni: Abhazia şi Osetia de Sud.
-
Ucraina,
este şi ea în acelaşi scenariu ca şi Georgia. Cunoaştem recentele conflicte din
estul ţării, cu cucerirea Crimeei şi instalarea haosului în toată jumătatea de
est a fostei republici sovietice. Ucraina a fost marcată şi de o serie de puciuri politice care au dus la
debarcarea fostului premier, Iulia Timosenko şi îndepărtarea ţării de Uniunea
Europeană.
-
Ungaria,
nu este chiar un exemplu de ţară în care să fi fost propriu-zis o Revoluţie
Portocalie, dar o putem trece în rândul statelor mai sus menţionate, pentru că
urmează acelaşi curs, de îndepărtare de regulile democraţiei. În acelaşi timp
liderii de la Budapesta s-au arătat mai puţin vehemenţi la adresa ruşilor şi a
intervenţiei acestora în Ucraina. Totodată este una dintre puţinele ţări ale UE
care nu au susţinut interdicţiile asupra liderilor ruşi şi a camarilei lor. Recent,
au fost descoperiţi politicieni maghiari care ar avealegături strânse cu Rusia, fiind chiar acuzaţi de spionaj în favoarea
acestora. Cu alte cuvinte, se constată o contra-ofensivă a
Rusiei la ceea ce înseamnă democraţie şi statul de drept, susţinând cu ardoare
doar propriul interes, în defavoarea populaţiei.
Singurul stat în
care a existat o astfel de Revoluţie Portocalie şi asupra căruia Federaţia Rusă
nu a intervenit este România. Dar în acelaşi timp, este şi statul în care s-au
obţinut condamnări pe bandă rulantă asupra politicienilor corupţi.
Principalul mijloc
de destabilizare a unui stat, de către alt stat (în cazul de faţă - Federaţia
Rusă), este de a susţine politicieni santajabili, coruptibili şi uşor de
manipulat şi de deturnat de la planul lor.
O analiză făcută
asupra situaţiei din Ucraina scoate la iveală că principalul factor declanşator
al crizei este reprezentat de către corupţia generalizată.
O astfel de
tendinţă ar fi urmat-o şi România, dacă nu s-ar fi pus cât de cât bazele unui
sistem de justiţie real, care să-şi facă
treaba.
Un stat democratic
nu poate funcţiona fără un sistem de justiţie performant. În momentul de faţă
România este pe drumul cel bun şi pare a avea un plus faţă de statele mai sus
menţionate, dar eforturile trebuiesc continuate pentru ca acest proces să
continuie, el nefiind unul ireversibil.
Ca să închei acest
articol, vă spun un singur lucru: cascaţi
bine ochii atunci când faceţi anumite alegeri şi gâdiţivă către vreţi să ne
îndreptăm ca stat, către Europa sau către Federaţia Rusă. În 1989 unii au făcut
o alegere, trebuie respectaţi pentru asta, iar dacă doriţi Rusia gândiţi-vă de
ce pleacă românii în occident să muncească, pentru că le este mai rău acolo???!
Etichete:
Belarus,
coruptie,
Europa,
Federatia Rusa,
Georgia,
politica,
Revolutia Portocalie,
România,
Rusia,
Ucraina,
Ungaria,
Uniunea Europeană,
Victoria Nuland
joi, 2 octombrie 2014
PROFEM – Promovarea femeilor pe piaţa muncii
Astăzi s-a lansat
proiectul PROFEM – Promovarea femeilor pe piaţa muncii din
regiunea Sud-Vest Oltenia, cofinanţat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN
prin POSDRU; axa prioritară 6 – Promovarea
incluziunii sociale, Domeniul major de intervenţie 6.3 Promovarea egalităţii de şanse pe piaţa muncii. Proiectul este
implementat de către Asociaţia Mereu pentru Europa
în parteneriat cu SC. ACZ. Consulting SRL şi va avea o durată de desfăşurare de
18 luni.
Scopul acestei iniţiative este de a facilita accesul la
ocupare şi constituirea unei cariere profesionale de succes a femeilor. Prin derularea
activităţilor prevăzute în cadrul acestui demers se doreşte stimularea
antreprenoriatului şi conştientizarea actorilor cheie relevanţi care să ducă la
creşterea incluziunii sociale şi egalitatea de şanse de gen.
Proiectul se
adresează unui număr de 490 de femei, din care 440 vor dobândi abilităţi şi
competenţe relevante pe piaţa muncii.
Se vor constitui 4
centre de formare profesională: 2 în Municipiul Craiova, 1 în Comuna Malu Mare
şi un altul în Comuna Işalniţa. În aceste centre se vor desfăşura cursuri de
formare profesională, nivel de calificare 1, în meserii ca: lucrător în comerţ,
florar-decorator, manichiurist-pedichiurist, frizer. De aceste cursuri vor
beneficia 300 de femei.
Pe langă cursurile
amintite mai sus se vor susţine şi cursuri pentru alte 140 de femei, de
perfecţionare în: competenţe informatice şi manager de proiect.
Pentru aceste
ultime două cursuri este necesară cel puţin diploma de licenţă, iar pentru
celelalte cursuri este necesar un nivel de şcolarizare de cel puţin 8 clase.
Costurile din
partea participantelor la cursurile de calificare sunt zero, mai mult acestea
vor beneficia si de o serie de facilităţi:
-
Vor primii subvenţii, pentru amortiza costurile cu deplasarea de la domiciliu
către centru de cursare şi retur;
-
Iar cele care au copii, îi vor putea lăsa sub
supravegherea unor persoane specializate, în mod gratuit.
Alte 50 de femei
vor beneficia de consultanţă şi asistenţă în ceea ce priveşte iniţierea unei
afaceri. Dintre acestea cel puţin 10 vor primii sprijin pentru a demara o
afacere pe cont propriu.
În plus, 200 de
femei din grupul ţintă vor participa la 14 workshop-uri pentru a putea dezvolta
deprinderi pentru concilierea vieţii de familie cu cea profesională şi pentru dezvoltarea
unei cariere.
Proiectul are ca
obiectiv şi creşterea gradului de conştientizare asupra principiului agalităţii
de şanse şi de gen atât la nivelul grupului ţintă, cât şi a societăţii civile
şi autorităţilor publice.
Se va desfăşura şi
o campanie de informare a publicului larg, la care vor participa 30 de
persoane, membre ale societăţii civile şi alte 20 de persoane ca reprezentanţi
ai autorităţilor publice din regiunea Sud -Vest Oltenia.
Trebuie să amintesc
şi faptul că înscrierile la aceste cursuri nu s-au încheiat încă, iar cei
interesaţi pot afla mai multe informaţii prin intermediul adresei de e-mail: profen@mpe.ro sau la
numărul de telefon: 0351.176.824.
La aceste cursuri
pot participa femei din întreaga regiune Sud-Vest Oltenia şi pot opta pentru
unul dintre cele 4 patru centre de cursare, dacă unul dintre acestea se află în
proximitatea domiciliului lor.
Celor interesaţi le
urez baftă şi spor în activităţile pe care le vor întreprinde!
O zi faină tuturor!
miercuri, 1 octombrie 2014
Webstock 2014 - Reacţii
Într-una dintre
postările precedente vă vorbeam despre Webstock, un eveniment care a reunit
reprezentanţi social-media din toată ţara. Personal am fost foarte încântat de
modul în care a fost gândit şi organizat acest eveniment.
Şi se pare că nu am
fost singurul care a avut o astfel de părere. Despre eveniment au mai scris şi
câţiva dintre cei prezenţi: Daniel, Minerva, Sergiu
În cadrul
evenimentului au fost prezentate şi câteva proiecte ale unor sponsori ai
evenimentului sau ale unor invitaţi speciali J. Un astfel de proiect este cel al unora dintre cei mai
cunoscuţi bloggeri Răzvan Exarhu si Adrian Hadean care şi-au propus să facă o hartă gastronomică a
României (sper că am înţeles bine ideea lor). Proiectul a fost sprijinit de
către cei de la Vodafone şi constă în organizarea unui tur culinar, pentru
descoperirea celor mai bune reţete
tradiţionale autentice. Pentru a putea vedea câteva dintre isprăvile lor au creat şi un filmuleţ pe
care l-au postat pe internet. Iar pentru cei mai
pasionaţi au creat şi aplicaţii, pentru sistemele android.
Pentru cei care
deţin un blogg şi care doresc să se implice mai serios în aceasta activitate şi
caută diferite colaborări exista posibilitatea de a completa un formular, iar datele furnizate să ajungă la sponsorii
Webstock, care vă vor putea contacta în vederea unor viitoare colaborări.
Totodată a mai fost
publicat şi un studiu care prezintă o analiză cantitativă a nivelului salarial
al celor ocupaţi în Social Media, care a fost completată cu date obţinute în urma unor discuţii şi
informaţii oferite de 10 companii care recrutează şi angajază în acest domeniu.
Rezultatele le puteţi găsi aici şi reliefează
faptul că acest sector, al Social Media, este într-o continuă ascensiune,
reuşind să atragă resurse importante, iar perspectivele sunt dintre
cele mai optimiste.
Pentru a vă putea
convinge de succesul major al evenimentului puteţi viziona pozele de pe
site-urile partenerilor Webstock:
-
HP
-
Lumia735
marți, 30 septembrie 2014
Economia României făcută ţăndări
V-aţi întrebat
vreodată de ce tot auzim pe la buletinele de ştiri: nu se face cutare
investiţie, pentru că nu sunt bani; nu avem şcoli dotate sau măcar cu wc
normal, nu în fundul curţii – pentru că nu avem bani de investiţii?
Personal mi-am
oferit un răspuns: se încearcă să se ascundă incompetenţa politrucilor, iar argumentele
o să încerc să le concentrez mai departe în articol. Dar până atunci să
încercăm să ne răspundem şi la o altă întrebare: noi restul, ce facem, de ce
stăm cu mâinile în sân???
Despre mecanismele inginereşti financiare la
care se apelează în prag de campanie electorală, pentru că trebuie să ţinem
cont şi de acest aspect (deşi nu vreau să transform acest blogg, într-unul politic, dar nu putem omite anumite aspecte care ne afectează pe fiecare în
parte), s-a mai tot vorbit, cum apar anumite taxe peste noapte – pentru că nu
sunt bani, iar tot peste noapte aceleaşi taxe se reduc – ca să ne arate ei nouă, cât de
mult ne iubesc şi ne vor binele. Dar în schimb nu văd reacţii, absolut deloc, în care să se
ridice măcar întrebări de genu: de ce aţi mai pus încă o taxă sau de ce nu a
fost impusă la un anumit nivel de la început?? Un astfel de exemplu este şi
ceea ce se numeşte Taxa pe stâlp,
apărută peste noapte, fără să fie consultat mediul de afaceri (principalul
sector atins de această porcărie de taxă), care a fost scăzută de la 1,5 la 1%
şi anunţată ca un eveniment major,
această scădere.
S-a mers pe
principiul golănesc: ia dă încoa' 100 de lei, ca taxă de şmecher, după care la o
lună şmecherul îţi zice *pentru că îmi pasă de tine şi pentru că te iubesc îmi
dai doar 50 de lei* tot taxă de şmecher bine-înteles. Iar noi stăm şi ne uităm
contemplativi la tembelizor care ne seduce şi ne paralizează în acelaşi timp.
Într-un articol postat
de către Moise Guran, se menţiona foarte clar care
sunt consecinţele noilor rectificări bugetare în prag de campanie electorală. În
primul rând s-au făcut tăieri drastice de la investiţii, mai exact din banii
destinaţi co-finanţarii proiectelor de infrastructură, acolo unde puteau veni şi
câteva miliarde de euro din partea Uniunii Europene. Cu alte cuvinte nu s-au
adus bani europeni şi nu s-au creat locuri de muncă pentru ca banii să se ducă
în teritoriu la primarii care urmează să se implice masiv în campania
electorală. Banii respectivi se vor regăsi în mare parte în pomenile electorale. Ca să traduc pentru
cei mai puţin cunoscători: ţi se va da un kg de ulei sau de zahăr, o găleată şi
o ţuică, după care vei fi prădat până la ultimul cent, pentru că, nu-i aşa,
trebuie reîntregit bugetul.
Prin această
inginerie financiară, bugetul de stat a fost prădat de 6 miliarde de euro (2
miliarde euro care se duc către primari + aproximativ 4 miliarde euro din
fondurile europene care nu mai intră în ţară) şi peste 20.000 de locuri de muncă dispărute în urma
sistării lucrărilor de infrastructură şi investiţii. În realitate impactul pe
buget este unul infinit mai mare şi cu repercursiuni pe termen lung.
La toate acestea se
mai adaugă şi faptul că reacţia politrucilor la problemele reale ale economiei
este sublimă şi lipseşte cu desăvârşire.
Nu sunt luate măsuri pentru corelarea programelor de studiu din licee şi facultăţi cu cererea de forţă de muncă. Prin simpla dispariţie a şcolilor profesionale a apărut în piaţă un deficit de forţă de muncă de peste 200.000 de muncitori. În prezent există un număr mare de antreprenori care se plâng că nu-şi pot dezvolta afacerile din pricina lipsei forţei de muncă specializate în meserii ca: sudori, electricieni, matriţeri etc.
Nu sunt luate măsuri pentru corelarea programelor de studiu din licee şi facultăţi cu cererea de forţă de muncă. Prin simpla dispariţie a şcolilor profesionale a apărut în piaţă un deficit de forţă de muncă de peste 200.000 de muncitori. În prezent există un număr mare de antreprenori care se plâng că nu-şi pot dezvolta afacerile din pricina lipsei forţei de muncă specializate în meserii ca: sudori, electricieni, matriţeri etc.
Venirea crizei în
România a dus la dispariţia a peste 640.000 de locuride muncă cu impact în economie de peste 10 miliarde de euro. Aceste efecte
perverse ale unei crize globale ce ne-a afectat şi pe noi, nu au fost combătute
cu nicio altă măsură economică viabilă, ci doar cu unele care au accentuat efectele
negative.
Pierderea acestor locuri
de muncă şi nerecuperarea lor în timp util s-a transformat într-o veritabilă
bombă cu ceas, care va exploda în următoarea perioadă şi ale cărei efecte se
vor vedea în plan economic, dar mai ales social, prin migrarea masivă a
locuritorilor către occident, către centrele urbane mai dezvoltate sau,
ce este cel mai rău, către sate acolo unde nu vor mai munci şi vor îngroşa
rândurile asistaţilor sociali. Cu alte cuvinte avem o depopulare masivă a
oraşelor mici de provincie şi chiar a unor regiuni întregi, cum este cazul
Olteniei şi Moldovei.
Dacă ne raportăm la
aceste două regiuni constatăm o accentuată discrepanţă economică în raport cu
Bucureştiul şi Transilvania.
Revenind la
întrebarea de început: ce facem noi
ceilalţi, adică cei care formăm poporul??? Răspunsul meu este foarte clar: suntem complicii politrucilor cu menţiunea
că doar noi suntem cei care suferă, dar asta nu ne face mai puţin vinovaţi. Vinovăţia
noastră constă în simplul fapt că suntem lipsiţi de reacţie şi ne complacem în
mocirlă. Cel care închide ochii când vede o crimă, nu este mai puţin vinovat decât cel care a săvârşit-o.
Avem datoria morală faţă de cei
ce vor venii pe lumea asta după noi, să le oferim un mediu mai bun, dar vor
sfârşii prin a ne condamna pentru lipsa de reacţie, atunci când poate se mai
putea face ceva.
luni, 29 septembrie 2014
Case de Ajutor Reciproc
Vă mai aduceţi
aminte de CAR-uri? Este vorba despre Casele de Ajutor Reciproc. Eu personal imi
amintesc că mama mea obişnuia să împrumute bani de la astfel de CAR-uri, pe la
începutul anilor 90 pentru a face diferite achiziţii prin casă. Apela la astfel
de mecanisme de ajutor din mai multe considerente: în primul rând că aveau
dobânzi mai mici, erau sume mai mari decât putea strânge de la o lună la alta,
iar ratele erau foarte flexibile; şi un alt considerent ce a stat la baza
acelor decizii a fost şi faptul că reuşea să obţină banii destul de repede,
fără să aştepte săptămâni în şir, ca în cazul împrumuturilor bancare.
Ei bine, se pare că
astfel de CAR-uri încă mai există, deşi personal le credeam dispărute de ceva
vreme. Un astfel de exemplu este şi Casa de EconomiiEuro Credit, care merge pe aceleaşi principii de bază ale acestor tipuri
de instituţii nebancare şi de ajutor reciproc.
Deşi sună puţin
ciudat, pentru cei care nu sunt familiarizaţi cu astfel de instituţii, aceste
mecanisme, de ajutor, au la baza un rol
social şi nu unul comercial, ca bancile. Scopul principal al acestor
CAR-uri nu este de a obţine profit, ci este acela de a ajutora semenii prin
împrumuturi rapide, nu foarte mari ca valoare nominală, dar extrem de utile în
anumite momente.
Pentru a veni în
spijinul clienţilor, CAR Euro Credit pune la dispoziţie mai multe tipuri de
împrumuturi:
Nu voi descrie
fiecare dintre aceste tipuri de împrumuturi (o puteţi face fiecare dintre voi deschizând
link-urile de mai sus), dar pot spune că par foarte avantajoase şi se mulează perfect nevoilor target-ului acestor Case de Ajutor Reciproc.
Pe mine personal mă
avantajază în special oferta lor de economisire,
pentru că au şi astfel de servicii. De ce spun acest lucru? În primul rând pentru
că nu am planuri de achiziţii pentru următorul an şi nu consider că a ţine banii la saltea, este cea mai
bună variantă, niciodată banii nu rămân acolo, iar tentaţia de a-i cheltui este
foarte mare, fără a face ceva util.
În plus dobânzile
obţinute sunt destul de avantajoase, de 9%/ an (dobânda aferentă anului 2014). Cu
alte cuvinte – poţi înmulţii suma depusă, fără a face vreun efort, iar suma obţinută este scutită de orice taxe şi impozite.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)